ما به توافقی امیدواریم که حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تضمین کند


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810268

امیر قطر در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: دوحه امیدوار است توافقی در وین حاصل شود که برای همه کشورها رضایت بخش باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران امروز (دوشنبه) برای دیدار با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر به قطر سفر کرد.

به گزارش الجزیره، امیر قطر در نشست خبری با رئیس جمهور ایران با ابراز امیدواری از اینکه این سفر فصل جدیدی در روابط ایران و قطر باشد، گفت: چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم بین ایران و ایران امضا شده است. قطر.

شیخ تیم بن حمد افزود: ما در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی که برای قطر و ایران مهم است و در راس آن امنیت و ثبات در منطقه صحبت کردیم. ما تاکید کردیم که گفت و گو بهترین راه برای حل اختلافات و رویارویی با چالش ها است.

او گفت که از طریق رئیس جمهور ایران در حال انجام مذاکرات هسته ای در وین است.

تمیم بن حمد تاکید کرد که دوحه امیدوار است به زودی توافقی میان همه طرف ها حاصل شود و کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را داشته باشند.

تمیم بن حمد پیشرفت تیم ایران در جام جهانی 2022 قطر را تبریک گفت و از رئیس جمهور ایران برای تماشای این مسابقات دعوت کرد.

همزمان با سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به قطر، روزنامه بلغاری الشرق به تاریخچه و روند روابط دوجانبه تهران و دوحه پرداخت.

در ابتدای این گزارش آمده است: روابط دولت قطر با جمهوری اسلامی ایران برگرفته از روابط تاریخی است و موجب تحکیم روابط خونی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی آنها شده است. روابط تهران و دوحه در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های محسوسی در همه زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، انرژی و مرزی بوده است. این نتیجه توجه مقامات دو کشور است که برای گسترش و توسعه روابط دوجانبه تلاش می کنند و به دنبال تقویت همکاری ها در بالاترین سطح هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید