رئیس سازمان انرژی اتمی: امیدواریم تیم مذاکره کننده بلا را از سر ملت بردارد/ ادعای اسرائیل مبنی بر سرقت 50 هزار سند فعالیت های هسته ای ایران؛ خوب، PMD است

رئیس سازمان انرژی اتمی: امیدواریم تیم مذاکره کننده بلا را از سر ملت بردارد/ ادعای اسرائیل مبنی بر سرقت 50 هزار سند فعالیت های هسته ای ایران؛  خوب، PMD است

محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای حفتر و یادواره 17 هزار شهید تروریست که به مناسبت هفته کتابخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در صحن مسجد هارونیه میدان امام علی(ع) برگزار شد. وی با بیان اینکه ریشه فاجعه ای که برای برنامه هسته ای ایران ایجاد شده در دشمنی منافقین است، تصریح کرد: منافقین از بیست سال پیش شروع به خدمت به استکبار و صهیونیست ها و مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی کردند.

وی ادامه داد: در این مدت منافقین هر روز گزارش هایی را علیه فعالیت های هسته ای ایران به آژانس ارائه می کردند که ایرانی ها در مرکز خاصی بمب اتم می ساختند، رویه آژانس انرژی اتمی نیز به گونه ای است که برای اثبات چنین اخباری به دنبال مدرک است. ، مشکلات و غیره را بررسی می کند تا به مستندات کافی برسد، موضوعی که البته تاکنون برای ایران ثابت نشده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به ادعاهای افکار عمومی در طول این سال ها اشاره کرد و ادامه داد: زمانی ادعا می شد ایران در جایی در لوئیزیانا بمب اتم می سازد، در رسانه ها غوغایی به پا شد، بالاخره دسترسی پیدا کردند. بازرسی انجام شد و چیزی ندیدند، اینطور نیست، بعد از سالها گفتند در یکی از مناطق جنوب غرب تهران بمب اتم می سازند، اما شکست خورد.

اسلامی با اشاره به جهانی شدن نام پارچین به عنوان سایت ادعایی برای فعالیت هایی که دشمنان می گویند خارج از حیطه آژانس است، تصریح کرد: دشمن سال ها با نام پارچین به مشکل هسته ای ایران دامن زد و مذاکرات هسته ای در آن مدت ادامه داشت. در زمان روحانی هم ادامه داشت. علی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی سال‌ها مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود و به‌دنبال آن سعید جلیلی بود تا اینکه این پرونده از سوی شورای امنیت به وزارت امور خارجه ارجاع شد و تاریف در دوره قبلی مذاکرات را هدایت کرد. دولت.

وی با اعتقاد بر اینکه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک سند معاملاتی است، تصریح کرد: برجام حاصل بیست سال مذاکره است. سند روشنی مبنی بر اینکه اتهامات محرمانه یا نظامی در قالب ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای (PMD) با توضیح و شفاف سازی بسته می شود، در واقع برجام تعهدی از جانب آنها برای رفع تمامی تحریم های اعمال شده بر اساس برجام است. بهانه چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران

اسلامی در تشریح روند صدور این چهار قطعنامه گفت: همه گزارش ها به شورای حکام آژانس انرژی اتمی و سپس به شورای امنیت سازمان ملل منتقل شد و از آنجا به قطعنامه علیه ایران تبدیل شد. این راه تاریخی بود که در آن به نظر می رسد هسته ای و در برجام، از سوی دیگر، ایران حقوق مسلم مندرج در پادمان ها را محدود می کند، سرعت حرکت خود در فناوری هسته ای را کاهش می دهد، دامنه فعالیت هایش را کاهش می دهد. و پذیرش افزایش نظارت خارج از برنامه های پادمانی اقداماتی برای ایجاد اعتماد بین طرفین.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به مداخله مستمر اسرائیل در روند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل مدعی سرقت 50 هزار سند فعالیت های هسته ای ایران است و هر از چند گاهی چند صفحه از آن فاش می شود. خب این همان پی ام دی است، در حالی که مذاکرات یک بار انجام شد و این مسائل بسته شد، اما در هر دور مذاکره دوباره مطرح می شود.

وی به ایمن بودن فعالیت هسته ای ایران برای غرب از دید 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا اشاره کرد و افزود: این سازمان ها در سال 2009 اعلام کردند که ایران پس از این همه سال هیچ گونه فعالیت غیرشفاف هسته ای نداشته است. اما خودشان مدعی هستند که این فشار حداکثری بر ایران شکست خورده و تصمیم گرفته اند به برجام بازگردند.

اسلامی تاکید کرد: هم در این دولت و هم در این دولت مذاکراتی برای بازگشت به تعهدات صورت گرفته است، اما آنچه مسلم است دلیل اصلی تولد برجام قابل بازگرداندن نیست، اما طرف مقابل همچنان به طرح سوالات ادامه می دهد. . اگرچه جمع بندی و اقناع یک بار برای همه مسائل گذشته اتفاق افتاد، اما امیدواریم تیم مذاکره کننده با استدلال های قوی سیاسی و حقوقی این بلا را از سر ملت بزداید و کشور در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.

اسلامی همچنین مشاهدات امروز خود از گلایه های اقتصادی مردم در صف نماز مسجد جامع اصفهان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: البته مسئولان باید به فکر مردم باشند چرا که مردم دیگر قدر و تحمل فشارهای اقتصادی بیشتر را ندارند، اما باید به فکر مردم باشند. باید توجه داشت که دشمن برای شکل‌گیری چنین حرفی چقدر نقشه‌ها و سناریوها را باید انجام داد و باید شاهد چنین فضایی باشیم یا با اعمال سیاست غلط و یا با بی‌آگاهی از اقدامات مخرب دشمن یا سایر مواردی که به‌دلیل آن اتفاق می‌افتد. به شکست برخی از بخش ها در جامعه بودن

وی درباره بیانیه اقتصادی آمریکا علیه ایران در سال 2016 گفت: آمریکا اعلام کرده است که با وجود توسعه فناوری در حوزه جنگ نظامی و سایبری، نمی تواند بر ایران پیروز شود و به همین دلیل گزینه جنگ اقتصادی را در کارزار خود علیه اسلام معرفی می کنند. جمهوری. آنها توانستند یکباره 30 یا 40 درصد ارزش ریال را کاهش دهند و فکر می کردند که اگر این روند ادامه پیدا کند، هدف نهایی یعنی سقوط انقلاب و ارزش پول ملی ما اتفاق می افتد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان ابعاد جدی این جنگ اقتصادی، تصریح کرد: این حقیقتی است که وجود دارد، این تصویر یا تحلیل ژورنالیستی نیست، این یک جبهه نظامی جدی است؛ این یک جبهه نظامی جدی است. جبهه دشمن و داخلی؛ محل ادوات و تجهیزات و نقشه آن نیز مشخص است، طبق برنامه در همان برهه زمانی مشخص می شود و با تاکتیک ها و تکنیک های خاصی عملیات خود را انجام می دهند تا به پیروزی برسند. کسانی هستند که او باید در این فضای آماده با آنها مقابله کند.

اسلامی با اعتقاد به اینکه برای مقابله، فرماندهی و کنترل لازم است تا دشمن نتواند به موفقیت برسد، خاطرنشان کرد: برای دشمن، کنترل فکر و ایمان مردم ساده ترین راه رسیدن به هدف است، با قلم تلاش می کنند. تحلیلگرانشان در فضای مجازی باورهای مردم را به مسیر مطلوبی سوق دهند که همچون شهدای دریای سفید با درایت و بصیرت و شجاعت خود در دوران ظلم ستم پیش از انقلاب از آن جلوگیری کردند و از لحظه لحظه لحظه استفاده کردند تا جهان بینی ناب اسلامی را در خود بارور کنند. ذهن ها. .

وی ادامه داد: شهید بهشتی و شهید ادجه ای از بزرگانی بودند که تشنه خدمت بودند و شیفته قدرت نبودند، اما بسیاری از دعواهای سیاسی برمی گردد به این که جبهه مقاومت به خوبی جای خود را انتخاب نکرد و به جای تشنه خدمت. قدرتی که نیاز به ایمان و اعتقاد دارد تا بتواند صادقانه در این راه پیش برود تا جناح بندی و اختلاف در دولت ایجاد نشود، او را می برد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی وضعیت اقتصادی ایران را استثنایی و نادر توصیف کرد و ادامه داد: کشور ما با تراز اقتصادی مثبت جزء نادر کشورهایی است که جزو بیست اقتصاد برتر دنیا هستند، ایران اقتصادی ندارد. بدهی، اما با توجه به اینکه استکبار جهانی با ایران مخالف است، ریسک و هزینه سرمایه گذاری در ایران را با ایجاد ناآرامی و اخلال بالا می برد و این مشکل برای وضعیت اقتصادی و معیشتی ما عواقب دارد.

اسلامی به تغییرات اقتصاد جهانی پس از جنگ روسیه و اوکراین اشاره و تصریح کرد: امروز قیمت کالا در دنیا 120 درصد افزایش یافته است، قیمت هر گالن بنزین در آمریکا امروز به 5 دلار و 60 سنت رسید در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است. هر تن گندم هرگز بالای 200 دلار نبوده است، اما امروز به بیش از 470 دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت سیاست یارانه ها را برای حفظ معیشت مردم تغییر داد، گفت: دولت باید یارانه ای را که قبلا به واردکنندگان برای سامانه کالاهای اساسی برای استفاده عموم مردم داده می شد اما متاسفانه با تدبیر تغییر می داد. بی کفایتی یک نهاد باعث شده تا بهانه ای کل کشور را تحت تأثیر قرار دهد و از آنجایی که دولت ابزاری برای مدیریت بازار ندارد، خود را ناتوان می بیند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: چند سالی است که دولت ها از کمبود ظرفیت نظارت بر بازار گلایه دارند و باید وزارت بازرگانی وجود داشته باشد، کشور یک وزارتخانه مسئول بازار، مردم داشته باشد. معیشت و تقاضا و عرضه، خب همه این پیگیری ها طاقت فرسا بود اما با اراده رئیس جمهور هفته گذشته در دولت تصویب شد، البته پیش از این لایحه احیای وزارت بازرگانی در مجلس مطرح شده بود.

اسلامی اضافه کرد: وقتی کسب و کار ندارید نمی توانید از دولت حمایت کنید، تولیدکننده موفق فردی است که فروش موفقی داشته باشد، تا فروش نداشته باشید نمی توانید تولید داشته باشید، تا کی می خواهید ستاد تسهیل ایجاد کنید. و مدام به قرض بده و بگیر وام بده، این مشکل و چرخه سال هاست که جواب نمی دهد.

وی تاکید کرد: ظرفیت اقتصادی، صنعتی و فناوری ما جغرافیای محدودی دارد، جغرافیای اقتصادی ما باید از جغرافیای سرزمینی ما بزرگتر باشد. باید یک کالای ایرانی را در بازار تثبیت کرد، باید برای محصولات ایرانی مشتریان وفادار ایجاد کرد، اگر برند نشدید نمی توانید تولید انبوه و رقابتی انجام دهید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به چالش های صادرات محصولات از مرزهای ایران توجه کرد و توضیح داد: می گویند صادرات، وقتی خروج کالای ایرانی در مرز مسدود است چگونه می توان صادرات داشت؟ و می گویند حرام است؟ پس با این توصیف آیا اعتباری برای شأن کسب و کار در کشور باقی می ماند؟ سیاست های بازرگانی داخلی و خارجی باید ثبات داشته باشد، بازار آنها را شناسایی کند و خریداران وفادار با کیفیت کالا و خدمات پیدا کند تا تولید و اشتغال پایدار باشد و رقابت ایجاد کند، سال هاست که موضوع اصلی را رها کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید