واکنش اسلامی به اقدامات جدید آژانس / فایل PMD بسته شده است و بازگشایی آن فایده ای ندارد

واکنش اسلامی به اقدامات جدید آژانس / فایل PMD بسته شده است و بازگشایی آن فایده ای ندارد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه سفر به نطنز در جمع خبرنگاران گفت: فلسفه برجام این است که غربی ها در 20 سال گذشته اتهامات واهی به ایران زده اند. “

وی افزود: در دو دهه اخیر صحبت ها و بازدیدهای زیادی صورت گرفت که در نهایت به توافق برجام رسید و در برجام مقرر شد طبق بازرسی ها این اتهامات در قالب PMD بسته شود.

اسلامی ادامه داد: در ازای بسته شدن این پرونده مجبور شدند تحریم ها را لغو کنند و ما نیز پذیرفتیم که فعالیت های هسته ای خود را محدود کنیم و از حقوق مسلم خود محروم شدیم و نظارت را نیز پذیرفتیم و دلیل این پذیرش نیز این بود که اتهامات قبلی به … همیشه تحریم ها را بردارید و لغو کنید.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشورهای دیگر به تعهدات خود عمل نکرده و به تعهدات خود عمل نکرده اند. ادامه دهیم تا وقتی به تعهدات خود عمل نکردند و به همان ابتدای راه برگردند، دوربین هایی که برای برجام نصب شده بود را هم حذف کردیم.

وی افزود: این بدان معنا نیست که ارتباط ما با آژانس قطع شده است، بلکه طبق قوانین آژانس کار می کنیم، اما دوربین های اضافی که برای برجام نصب شده بود را مونتاژ کرده ایم.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر نیت خیر داشته باشند و بخواهند به وظایف برجام برگردند همان حرف هایی را که در برجام گفتیم قبول می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه فشارها و جنجال‌های رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران در گذشته تاثیری نداشته و اکنون نیز تاثیری ندارد، گفت: تناقضات و فشارهای سیاسی از این دست در گذشته و اکنون تاثیری نداشته است. هیچ تاثیری ندارد چون پرونده PMD بسته شده است و بازگشایی آن هیچ کمکی به آنها نمی کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص علت اقدامات سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: ما کمتر از 3 درصد ظرفیت هسته ای جهان را داریم اما بیش از 25 درصد بازرسی ها توسط ایران انجام می شود. .

اسلامی ادامه داد: این سیاست فشار حداکثری است که شکست خورده و اکنون در آخرین نفس خود هستند که پرونده ایران را به شورای حکام بردند و ما کاملا قانونی به آنها پاسخ دادیم و اگر می خواهند به این توافق پایبند باشند. آنها می توانند به او برگردند. “نه یک کلمه کوچک و نه یک کلمه بزرگ.

دیدگاهتان را بنویسید