اسلامی: در حال حاضر برنامه ای برای سفر آژانس به ایران وجود ندارد/ پیش نویس قطعنامه آژانس از سوی ایران رد شد

اسلامی: در حال حاضر برنامه ای برای سفر آژانس به ایران وجود ندارد/ پیش نویس قطعنامه آژانس از سوی ایران رد شد

روز جدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه سفری از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران وجود ندارد. وی گفت: این جریان معتاد به تحریم و اجرای این سیاست است و پیش نویس قطعنامه که حاوی مطالب نادرست زیادی است که می دانند صحت ندارد، از نظر ایران مردود است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر برنامه ای برای سفر از آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران وجود ندارد.

محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری و تهمت زدن به جمهوری اسلامی استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است، گفت: ظلم از این جهت است که می دانند درست نیست. از دیدگاه ایران مردود است.

وی افزود: مهم این است که جمهوری اسلامی برای پیشبرد برنامه توسعه هسته ای خود برنامه مصوب، ابلاغی و مدونی داشته باشد و فعالیت های خود را در آن چارچوب انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: موضوعی که حائز اهمیت است این است که وزارت امور خارجه بر ادامه مذاکرات نظارت داشته و از طرق مختلف وارد عمل شود.

اسلامی افزود: آنچه سازمان انرژی اتمی را نگران می کند این است که ادعاها و اتهامات مطرح شده باید پاسخ داده شود و اگر آنها نیت خیر داشتند و قصد ادامه مذاکرات را داشتند، طبیعی بود که قطعنامه ای به این بزرگی ارائه نمی کردند.

وی گفت: امیدواریم با توجه به حسن نیت و صداقتی که جمهوری اسلامی دارد و پاسخ های منطقی و مستدلی که به آنها داده است، کارساز باشد و اجازه دهند راه طبیعی و غیرسیاسی یک روش حرفه ای باشد و معیارهای ایمنی ملاک خواهند بود تا بتوانند از آن نتیجه گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید