انتقاد اولیانوف از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی


ساعت: 23:14
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843264

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، پایتخت اتریش، قطعنامه‌ای ضدایرانی را به هیئت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال کرد و گفت که این قطعنامه مفید نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش چهارشنبه شب به احتمال وجود قطعنامه علیه ایران در شورای حکام واکنش نشان داد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره ایران می‌تواند به جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شود.

وی ادامه داد: دو سوال در این زمینه مطرح می شود: 1. آیا چنین قطعنامه ای برای حفظ روابط تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مفید خواهد بود؟ 2. آیا این قطعنامه به احیای برجام کمک می کند؟ شک دارم”.

رویترز روز سه شنبه گزارش داد که ایالات متحده و ترویکای اروپایی قطعنامه های پیشنهادی مشترکی را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) درباره برنامه هسته ای ایران ارائه کرده اند.

به گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، بریتانیا و آلمان) پیش نویس قطعنامه مشترک شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را ارائه کرده اند.

واشنگتن و تروئیکای اروپایی می گویند که مسائل حل نشده بر سر اورانیوم یافت شده در مناطق کشف نشده یک نگرانی جدی است.

چهار کشور غربی همچنین استدلال می کنند که «به دلیل همکاری ناکافی با ایران»، اختلافات و تضمین ها حل نشده باقی مانده است.

پیش‌نویس قطعنامه از ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا و آلمان خواسته شده است که «فوراً پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعهد بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمان باقی‌مانده را بپذیرند».

به گزارش رویترز، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و سه کشور اروپایی برای تمامی کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی ارسال شده است.

رویترز از قطعنامه پیشنهادی واشنگتن، لندن، پاریس و برلین به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در آستانه نشست شورای مدیران در 6 ژوئن (16 ژوئن) خبر داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید