واکنش ایران به معاهده اتمی در دستور کار شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد


ساعت: 20:31
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1854584

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به همکاری سه جانبه آمریکا، بریتانیا و استرالیا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: توافق ACOS به طور بالقوه می تواند خطر گسترش سلاح های هسته ای را افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری های سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به AUKUS (ACUS) در دستور کار اخیر جلسه شورای حکومتی. آژانس بین المللی انرژی اتمی: آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک نهاد تخصصی وظیفه دارد به اعضا کمک کند از انرژی هسته ای صلح آمیز بهره مند شوند و از تکثیر سلاح های هسته ای جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حق همه کشورهای عضو NPT استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

حاتب زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اعمال استانداردهای دوگانه در روابط با اعضای معاهده منع گسترش تسلیحات تسلیحاتی از سوی غرب به ویژه آمریکا و انگلیس تاکید دارد و توجه را به سابقه منفی استرالیا در عدم اشاعه در گذشته جلب می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود که توافق AUKUS به طور بالقوه می تواند خطر گسترش سلاح های هسته ای را افزایش دهد. در این زمینه سکوت، پنهان کاری یا توجیه سیاسی برخی کشورها کمکی به رفع ترس نمی کند و ایران ضمن دعوت همگان به مقابله با خطرات اشاعه هسته ای و تهدید صلح، آنها را به پایبندی به تعهدات NPT خود ترغیب می کند. بودن.

حاتب زاده این پیشنهاد را برای رسیدگی به خطرات اشاعه ناشی از AUKUS در آژانس با حمایت جمهوری اسلامی ایران خواند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید