تصویب قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ اقدامات متقلبانه محافل اسرائیلی/ این قطعنامه ضد ایرانی قانونی تلقی نمی شود


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854637

سیدجعفر کندباشی گفت: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قانونی تلقی نمی شود و این قطعنامه مبتنی بر جریانات سیاسی و اطلاعات نادرست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر کنادباشی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: این اقدام نتیجه اقدامات متقلبانه محافل صهیونیستی در سراسر جهان است؛ انرژی، نقش رژیم صهیونیستی در موضع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال جمهوری اسلامی ایران هرگز تا این حد آشکار نبوده است.

این کارشناس بین الملل ادامه داد: در گذشته بارها شاهد بوده ایم که رژیم صهیونیستی با نفوذ در آژانس بین المللی انرژی اتمی و با جاسوسی سعی در کسب منافع مختلف از آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است. به عنوان مثال اطلاعاتی که طبق قانون در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می گیرد و باید محرمانه بماند در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی تصریح می کند: نوع دیگری از نفوذ رژیم صهیونیستی بازگشت به مواضع آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیات استعماری آمریکایی ها و نیات استعماری اروپایی هاست که مواضع و مطالبات استعماری آنها به هیچ وجه قابل حل نیست. ” او چنین تصمیمی را تکذیب کرد.

قنادباشی با تاکید بر اینکه قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قانونی تلقی نمی شود و این قطعنامه بر اساس جریانات سیاسی و اطلاعات نادرست است، گفت: نکته کلیدی این است که آژانس در حال حاضر معتبر است. به طور کلی خود را باخته است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نه تنها به افکار عمومی جهان بلکه به محافل سیاسی نیز اعتمادی ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ما را به انحراف از موازین خود در همکاری با ابران و علیرغم اثبات اقدامات صلح آمیز هسته ای کشورمان متهم کرده است و از اطلاعات ما هم می توان گفت که آنها زمینه ساز برخی اقدامات خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای کشورمان شد.

وی افزود: بدیهی ترین موضوعی که بی طرفی و اعتماد آژانس بین المللی انرژی اتمی را زیر سوال می برد، سفر اخیر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به اسرائیل در آستانه ایران است. می دانیم که رژیم صهیونیستی عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست و به هیچ یک از قوانین و معاهده های آن پایبند نیست و صدها موشک هسته ای جمع آوری کرده اند.

قنادباشی با بیان اینکه انتظار نمی رود رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی چنین سفری به اسرائیل داشته باشد، گفت: رژیم صهیونیستی در بین کشورهای جهان منفور است و اسرائیل رژیمی است که بیش از ده قطعنامه در مجمع عمومی رای داده است. سازمان ملل موارد مثبت 150 کشور را تایید کرد. این به دلیل جنایات علیه کودکان فلسطینی و تداوم اشغال خانه ها و مزارع فلسطینیان است.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به اسرائیل و متاثر از القائات رژیم صهیونیستی اقدام بسیار زشتی است و سازمان انرژی اتمی را بدنام می کند.

وی ادامه داد: مواضع دولت های اروپایی و آمریکایی در این زمینه به هیچ وجه به نفع ملی آنها نیست. زیرا اگر دولت های اروپایی و آمریکایی به دنبال منافع ملی خود بودند، مجبور نبودند به این قطعنامه رای مثبت بدهند و این قطعنامه نه تنها در حال حاضر، بلکه در کوتاه مدت و میان مدت نیز منافع ملی آنها را تهدید می کرد.

اگر دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس بر اساس خواست مردم روی کار بیایند و علاقه مند به دفاع از منافع ملی کشورها باشند، طبیعتا به این قطعنامه رأی مثبت نخواهند داد.» ترس از رسانه های صهیونیستی بحث و جدل شد و به قطعنامه رای مثبت داد.

وی گفت: روزی مردم اروپا و آمریکا خواهند فهمید که حاکمان آنها منافع ملی خود را فراموش کرده اند و منافع صهیونیستی و ترس از جنجال مبنای تصمیمات این دولت هاست. جمهوری ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید