قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران اعتبار قانونی ندارد


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878993

این کارشناس بین الملل با تاکید بر اینکه قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران وجاهت قانونی ندارد، گفت: این اقدامات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رضاخواه کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: البته پاسخ جمهوری اسلامی به این قطعنامه قاطع و بدون قانونی خواهد بود. جنگ هسته ای آمریکا علیه ایران کارساز نخواهد بود.

وی افزود: ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی از عملکرد هسته ای ایران لزوما سیاسی است نه فنی و آمریکا با علم به اینکه ایران هرگز عقب نشینی نخواهد کرد با فشار سیاسی بر آژانس تلاش می کند ایران را در تنگنا قرار دهد. شما برای داشتن انرژی صلح آمیز به هسته اصلی نمی رسید.

این کارشناس بین الملل یادآور شد: آمریکا که حامی سرسخت رژیم صهیونیستی است و در قبال جنایات این رژیم سکوت کرده و با رژیم اشغالگر قدس جنایت می کند، جرأت حرف زدن را ندارد. در برابر بمب اتمی رژیم صهیونیستی.

رضاخواه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تا زمانی که کلاهک هسته ای دارد عضو NPT نیست و تهدیدی برای جهان است، پس چرا آمریکا و حامیان اروپایی آن و برخی دولت های مرتجع منطقه این موضوع را پوشش می دهند. موضوع؟”

وی افزود: ایران اسلامی یکی از اعضای معاهده ان پی تی حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و استفاده از آن برای درمان بیماری ها را دارد و اکنون مردم در سراسر جهان به جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا اعتراض می کنند. در جهان این در ایالات متحده و اروپا تایید شده است.

این کارشناس بین الملل توضیح داد: سفر رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی بر چه مبنایی انجام شد آیا رژیم صهیونیستی عضو NPT است؟ قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران بی ارتباط با سفر گروسی نیست.

رضاها با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پاسخ قوی تری به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد داشت، ادامه داد: خروج ایران از NPT در پاسخ به سیاست خصمانه آژانس اغراق آمیز نیست.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید