حاتب زاده: پاسخ ایران به قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی قاطع و متناسب است

حاتب زاده: پاسخ ایران به قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی قاطع و متناسب است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: پاسخ ایران به قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی قاطع و متناسب خواهد بود.

سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در توییتی نوشت: آنها نیات کوته فکرانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار داده اند.

وی افزود: سازندگان این قطعنامه مسئول مستقیم عواقب آن هستند. پاسخ ایران قاطع و متناسب است.»

قطعنامه ضدایرانی پیشنهادی تروئیکای اروپایی و آمریکایی علیرغم مخالفت روسیه و چین در جلسه شورای حاکم به تصویب رسید.

میخائیل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: 30 نفر از اعضای شورای حکام رای مثبت دادند. روسیه و چین رای مخالف و هند، لیبی و پاکستان رای ممتنع دادند.

وی افزود: بنابراین کشورهایی که نیمی از جمعیت جهان را دارند از این قطعنامه حمایت نکردند.

نویسندگان در این قطعنامه نسبت به ادعاهای ساختگی کشف مواد هسته ای در سه نقطه کشف نشده در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شدند.

در این قطعنامه از ایران خواسته شده است که “برای انجام تعهدات قانونی خود فوراً اقدام کند و بلافاصله پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعهد بیشتر برای شفاف‌سازی و حل و فصل همه مسائل پادمان باقی‌مانده را بپذیرد.”

این قطعنامه همچنین از مدیرکل آژانس می‌خواهد تا زمانی که پادمان‌ها پابرجا هستند، به گزارش خود به شورای حکام ادامه دهد.

این دومین قطعنامه ضد ایرانی است که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت فشار رژیم صهیونیستی از زمان اجرای برجام صادر می کند. در 20 ژوئن 2016، قطعنامه مشابهی توسط سه کشور عضو اروپایی پیشنهاد و تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید