وزیر امور خارجه ایران: پیامدهای پذیرش قطعنامه نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کشورهایی است که مسیر دیپلماسی را سد می‌کنند.

وزیر امور خارجه ایران: پیامدهای پذیرش قطعنامه نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کشورهایی است که مسیر دیپلماسی را سد می‌کنند.

دکتر امیرعبدالهیان در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه آخرین وضعیت روابط دو کشور را مورد بررسی قرار داد و موضوعات مختلف ناشی از گفتگوهای روسای جمهور ایران و روسیه را پیگیری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ادامه تبادل پیام‌های ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در خصوص لغو تحریم‌ها طی دو ماه گذشته، اقدامات غیرسازنده آمریکا و سه کشور اروپایی در تدارک بین‌المللی را بیان کرد. وی آژانس انرژی اتمی را وقفه در روند مذاکرات علیه ایران خواند.

وزیر امور خارجه با اشاره به تدوین نقشه راه همکاری ایران و آژانس در سفر اخیر رافائل گروسی به تهران، تاکید کرد: تبعات پذیرش هرگونه قطعنامه ضدایرانی در نشست هفته آینده آژانس بر موانع دیپلماسی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این گفت وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از سفر رسمی خود به ایران در آینده، روابط و همکاری های تهران و مسکو در همه ابعاد رو به گسترش است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو به شدت با پیش نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی درباره شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالف است.

لاوروف اضافه کرد که این پروژه هیچ تاثیر مثبتی ندارد و مسائل موجود در دستور کار همکاری ایران و آژانس باید در جهت فنی آژانس مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که دو طرف همچنین در خصوص سند کلی همکاری ایران و روسیه، راه‌های تقویت همکاری‌های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی دو کشور، نشست آتی سران کشورهای ساحلی دریای خزر، سفر آتی روسیه گفتگو کردند. وزیر امور خارجه در تهران کار می کند. و آخرین تحولات در بحران اوکراین در حال رایزنی و مشورت است.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با بحران اوکراین نیز بر اهمیت مذاکرات و تصمیم سیاسی که مورد تایید همتای روس خود قرار گرفت، تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید