رئیس سازمان انرژی اتمی: بحث های فنی مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام به پایان رسیده است/ همه اعضای 1+5 از جمله روسیه تکلیف روشنی دارند/ همه دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت فناوری هسته ای و انرژی هسته ای؛ چرا نریم؟!

رئیس سازمان انرژی اتمی: بحث های فنی مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام به پایان رسیده است/ همه اعضای 1+5 از جمله روسیه تکلیف روشنی دارند/ همه دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت فناوری هسته ای و انرژی هسته ای؛  چرا نریم؟!

روز جدید : محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به جماران گفت: بحث های فنی در مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت به تعهداتشان شفاف سازی و تکمیل شده است. چون همه چیز نوشته شده است. اکنون باید مسائل سیاسی حل شود و آنها باید به تعهد خود مبنی بر رفع تحریم ها و تحریم هایی که به صورت غیرقانونی و ظالمانه اعمال کرده اند عمل کنند. آنها واضح هستند و نانوشته نیستند و همه اعضای P5 + 1 از جمله روسیه وظیفه روشنی دارند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه بحث های فنی درباره مذاکرات بازگشت آمریکا و آژانس به پایان رسیده است، گفت: همچنین فاش کردیم که در حوزه های مختلف فناوری هسته ای حرکت می کنیم.

وی در خصوص تاثیر خرابکاری روسیه بر توقف مذاکرات در وین گفت: بحث های فنی مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت به تعهدات شفاف سازی و تکمیل شده است. چون همه چیز نوشته شده است. اکنون باید مسائل سیاسی حل شود و آنها باید به تعهد خود مبنی بر رفع تحریم ها و تحریم هایی که به صورت غیرقانونی و ظالمانه اعمال کرده اند عمل کنند. آنها واضح هستند و نانوشته نیستند و همه اعضای P5 + 1 از جمله روسیه وظیفه روشنی دارند.
فناوری هسته ای را به مردم خود معرفی کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: فلسفه برجام این بود که ایران متهم به نظامی است نه صلح آمیز. آقایان اصلاً برای رفع اتهام و اعتمادسازی مذاکره نکردند. در این دوره جدید حکومت داری، ما گام های بلندی برداشته ایم تا ابتدا فناوری هسته ای را به مردم خود معرفی کنیم. مقام معظم رهبری طی دو ماه گذشته بارها بر موضوع فناوری هسته ای تاکید کرده اند. زوایای و اندازه های مختلفی وجود دارد، اما آنها نشان می دهند که این فقط یک بمب اتمی است و بسیاری از مردم معتقدند که این فقط یک بمب اتمی است.

من در مورد تشعشعات صحبت می کردم و خیلی ها نمی دانستند که این فناوری هسته ای است

وی تاکید کرد: در این مدت برای اصلاح تفکر، بینش و ایمانی که به آنها الهام می‌شود، زوایای مختلفی را باز کرده‌ایم و از یک سند راهبردی جامع رونمایی کردیم تا بگوییم در بخش‌های مختلف فناوری هسته‌ای در حال حرکت هستیم. نمی دانستیم که این فناوری هسته ای است و ما شکل پیچیده تری از آن را برای سلامت عمومی، رادیوداروها و توسعه کاربردهای پرتویی داریم. هنگامی که محصولات را تابش می کنید، از نظر دوام، استحکام و سلامت تغییر می کند. به خصوص محصولات کشاورزی و غذایی.

اسلامی گفت: از حدود 130 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور 30 ​​درصد دورریز می شود. این بزرگ‌ترین گناه و اسراف است و اگر از فناوری هسته‌ای برای پرتو افکنی آن استفاده کنیم، این 30 درصد می‌تواند برای چندین ملت دیگر تأمین کند و بر اقتصاد و معیشت کشاورزان، خانوارها و جامعه تأثیر بگذارد. ما روی این زوایا کار می کنیم و منتشر کرده ایم، برنامه ریزی کرده ایم و برنامه گسترده ای داریم.

وی با اشاره به تولید انرژی هسته ای افزود: اکنون تمام دنیا به سرعت به سمت فناوری هسته ای و انرژی هسته ای حرکت می کنند. چرا نریم؟! 50 سال است که ما تنها یک نیروگاه ساخته‌ایم و باید به سرعت به 10000 مگاوات برنامه‌ریزی شده خود برویم. اینها کارهایی است که باید انجام دهیم و انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید