حل مشکل زباله سراوان با فناوری هسته ای/ فناوری هسته ای پیشران در دست توسعه است


ساعت: 17:11
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911754

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه فناوری هسته ای موتور محرکه توسعه است، گفت: مشکل زیست محیطی سراوان با فناوری هسته ای قابل حل است و این امر با عزم مسئولان استانی و همکاری صنعت گیلان محقق خواهد شد. مجتمع تحقیقات و تشعشع .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و تشعشعی گیلان در رشت با اشاره به اتفاقات اخیر اظهار داشت: هتاکی و دشمنی استکبار باعث نمی شود حتی یک لحظه ایران اسلامی را از میدان به در نگیرد. مسیر توسعه و پیشرفت

وی با اشاره به پیشرفت های نظام اسلامی در بخش های مختلف افزود: پیشرفت های علمی و فناوری ایران اسلامی عرصه را بر دشمن تنگ و خشم او را برانگیخته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی فناوری هسته ای را موتور محرکه توسعه عنوان کرد و گفت: انرژی هسته ای به گونه ای تعریف می شود که بتوان آن را بمب اتمی خلاصه کرد اما در عین حال که انرژی هسته ای می تواند زمینه ساز توسعه و توسعه باشد. پیش رفتن.

اسلامی انرژی هسته ای را قله علم در فناوری های مختلف عنوان کرد و افزود: فناوری هسته ای تاثیر مستقیمی بر زندگی، اقتصاد و توسعه مردم دارد که نباید نادیده گرفته شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آغاز بهره برداری از مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و پرتوی گیلان گفت: این مجموعه می تواند به یکی از مراکز علم و فناوری هسته ای تبدیل شود.

وی ادامه داد: مواد پزشکی، هسته ای و غذایی در مجتمع صنعتی، پژوهشی و آموزشی انرژی اتمی گیلان پرتودهی می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به موضوع زباله های سراوان و محیط زیست گیلان افزود: مشکل زیست محیطی سراوان با فناوری هسته ای قابل حل است و این امر با عزم مسئولان استانی و همکاری صنعت گیلان محقق می شود. مجتمع تحقیقات علمی و پرتو».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید