رشد قارچی انبارهای زباله; مشکل اجتماعی یا اقتصادی؟ / زباله فروشان کرمانشاهی در انتظار تحقق وعده ها هستند

ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793308

یکی از نیازهای جامعه امروزی همین زباله ها یا جمع آوری زباله های خشک و قابل بازیافت است که باید در مکانی مناسب ساماندهی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مراکز خرید و فروش زباله با توجه به وجود مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در حوزه مشاغلی که باعث ایجاد ناراحتی در محیط شهری می شود، تعیین می شود.

با وجود اینکه ضایعات شغلی پرطرفدار نیست، اما در شهر کرمانشاه به دلایل اقتصادی و اجتماعی شاهد رشد قارچ گونه این قشر در محلات و شهرهای حاشیه ای هستیم.

خانم کریمی یکی از اهالی شهرک نساجی کرمانشاه در مصاحبه ای گفت: واقعاً باید دور از شهر باشد.

5af63912 54f6 4916 ae80 0e07aee5da55 خبر خاکستری

ما از این زباله ها نان می خوریم!

بیل مکانیکی یکی از زباله فروشان منطقه می گوید: «ما از این راه امرار معاش می کنیم، کار ما همین است و اگر این کار را نکنیم، چه کار می کنیم!؟» قطعا بیکار می مانیم.

او گفت: «نان ما از همین زباله ها درست می شود. اجازه دهید.

بخشی از زمین مولا حسینی را زباله فروشان ساماندهی می کنند

احسان احمدی نصر در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی مسئولیت مدیریت مسائل شهری را بر عهده دارند.

رئیس اداره اصلی نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه وی گفت: در هر جامعه ای به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد بروز مشاغل هستیم و جمع آوری زباله یکی از راه های جمع آوری زباله های بازیافتی است.

b104cffd cfe6 4770 b224 a6746c7462b7 خبر خاکستری

وی گفت: سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه زمین کشاورزی درجه 3 در زمین ملا حسینی را برای ساماندهی پسماندهای شهری در نظر گرفته است که به دلیل کمبود اعتبار هنوز اجرایی نشده است.

احمدی نصر این را بیان می کند در محله ها و شهرهای نوساز نیز فروشگاه های زباله فعالیت می کنند وی افزود: اکنون مرکز جمع آوری زباله منطقه جعفرآباد است که به دلیل مجاورت با منازل مردم باعث آلودگی و نگرانی مردم شده است که باید توسط شهرداری و نهادهای مرتبط ساماندهی شود.

یکی از مشکلات شهر کرمانشاه گسیختگی آن است/ محل جمع آوری زباله های خانگی باید دور از شهر باشد.

احسان حیدر در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: محل جمع آوری زباله های خانگی باید دور از شهر باشد تا باعث آلودگی و نگرانی مردم نشود.

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات شهر کرمانشاه پراکندگی آن است، مساحت آن زیاد است، بنابراین شهرداری را سخت می کند. در بسیاری از شهرها و حومه شهرها، برخی افراد غیرمجاز برای جمع آوری زباله پارکینگ هایی را در نظر گرفته اند که غیرقانونی است.

f1eaace9 8599 4b68 9ac0 83d64864198e خبر خاکستری

او در این نشست گفت: چندی پیش کارگروه مشاغل مزاحم شهری و مدیریت پسماند پیشنهاد شده است که اراضی منطقه ملاحسینی برای کارگاه های مخرب از جمله جمع آوری زباله در نظر گرفته شود، اما روز به روز در حال توسعه شهر هستیم و بعید است که این منطقه در آینده به منطقه مسکونی تبدیل شود، بنابراین باید بسیار دقیق برنامه ریزی شود و تصمیم کارشناسی در مورد مکان گرفته شود.

جمع آوری زباله منبع درآمد بسیاری از مردم است

حیدریان با اشاره به اینکه جمع آوری زباله مایه معیشت بسیاری از خانواده ها است، گفت: این طرح نیازمند تامین اعتبار از سوی نهادهای متولی مانند شهرداری، فرمانداری، فرمانداری، مسکن و شهرسازی و… است که باید صاحبان این کار را قانع کند.

باید برنامه ریزی و تصمیم گیری شود تا به معیشت این قشر آسیبی وارد نشود

وی گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد از فروشندگان ضایعات در محله جعفرآباد هستند که بیش از نیمی از آپارتمان آنها به دلیل درآمدزایی آنها به این کار اختصاص داده شده است بنابراین باید با برنامه ریزی و تصمیم گیری ارگان های مرجع انجام شود. به گونه ای که به معیشت این افراد آسیبی وارد نشود.

7f8d041c ee56 4c07 846c dddd78a8996e خبر خاکستری

به گزارش مرصاد، بحث مدیریت پسماند در کشور از آن دسته مواردی است که نیاز به بازنگری و اصلاح اساسی دارد.

زباله ها معمولاً باید در انبارهای حومه شهر جمع آوری و ذخیره شوند و پس از تفکیک به کارخانه های بازیافت فرستاده شوند.

نیاز شدیدی به نظارت بیشتر بر نهادهای بخش دولتی مسئول برون سپاری و انعقاد قرارداد با پیمانکاران زباله شهری وجود دارد و کارکنان باید راه هایی برای بهبود فرآیند مدیریت مداوم بیابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید