صنعت هسته ای موتور سایر علوم است/ انرژی هسته ای انرژی اصلی در توسعه پایدار محسوب می شود


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820669

یک استاد دانشگاه تهران گفت: صنعت هسته ای به دلیل پیچیدگی های علمی فراوانی که دارد می تواند به عنوان موتور محرکه سایر علوم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادقی نسب در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: در دسترس بودن فناوری هسته ای پیشرفته و گسترش آن از این جهت حائز اهمیت است که کشور را در ردیف ابرقدرت های دنیا قرار می دهد که تعدادشان زیاد نیست. “

وی به توطئه های مختلف دشمنان نظام در حوزه انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام در طول سالیان متمادی تلاش کرده اند شیرینی پیروزی را از طریق نظام تحریم و … تلخ کنند اما با وجود این فشار و تهدید. ، این صنعت همچنان به حیات خود ادامه می دهد.

صادقی نسب با تاکید بر اینکه انرژی هسته ای جزء قدرت است، خاطرنشان کرد: کشورهایی که صنعت هسته ای بومی دارند جزو قدرتمندترین های دنیا محسوب می شوند که همین امر باعث دشمنی نظام شده است. علاوه بر این، صنعت هسته ای به دلیل پیچیدگی آن، فراوانی علم می تواند به عنوان نیروی محرکه برای سایر علوم عمل کند.

این استاد دانشگاه تهران گفت: بسیاری از دستاوردهایی که در صنعت نظامی داریم مدیون مرکز فناوری صنعت هسته ای است و در واقع این مرکز داغ باعث شکوفایی سایر علوم و فناوری ها در کشور شده است. “

وی کاربرد دانش هسته ای در پزشکی را مهم دانست و گفت: فناوری هسته ای در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین امروزه برای بسیاری از مراحل درمان به این فناوری نیاز داریم.

این کارشناس سیاسی گفت: فناوری با چنین ظرفیت و قابلیتی نیاز امروز ایران است که باید تقویت شود.

وی گفت: داشتن یک صنعت هسته ای مزایای زیادی دارد.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: امروز انرژی است تا بخش زیادی از برق مصرفی کشور از طریق آن تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید