دفاع الیور استون از تولید انرژی هسته ای / مستند الیور استون در ستایش انرژی هسته ای پاک


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896403

الیور استون کارگردان آمریکایی با ارائه جدیدترین مستند خود با عنوان «هسته ای» در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز از انرژی هسته ای دفاع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، «هسته ای» یا «هسته ای» جدیدترین فیلم الیور استون است، مستندی که در جشنواره فیلم ونیز در سال 2022 به نمایش درآمد و اگرچه درباره بحران زیست محیطی است، اما با لحنی خوش بینانه و غیرعادی ساخته شده است. توسط استون

استون در نشست خبری پیش از اکران فیلمش گفت: باید ذهنیت ترس از خودمان را از بین ببریم. من هم مثل بقیه فیلم An Inconvenient Truth را در سال 2006 دیدم و واقعا ترسناک بود. مدام اخبار را می خواندم و دیدم اوضاع بدتر می شود.

وی ادامه داد: همه فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌ها به تغییرات اقلیمی نگاه منفی دارند و در این فیلم می‌خواهند با تمرکز بر عمل و ارائه راهکارهای موثر، این موضوع را مطرح کنند.

استون اضافه کرد که همه این راه حل ها در کتابی با عنوان “آینده ای روشن تر: چگونه برخی کشورها تغییر آب و هوا را حل کردند و دیگران ممکن است دنبال کنند” یافت شده است که در سال 2019 توسط جاشوا اس. گلدشتاین، استاد دانشگاه آمریکایی نوشته شده است.

این کارگردان با تاکید بر اینکه از ماهیت امیدوارکننده کتاب خوشش آمده است، گفت: این کتاب نگاه مثبتی دارد و به شما می گوید که می توانیم در این زمینه کار کنیم و قربانی نباشیم.

گلدشتاین نویسنده کتاب برای نوشتن فیلمنامه این مستند با الیور استون همکاری کرده است. در این فیلم سعی می‌کنند انرژی هسته‌ای را از بمب هسته‌ای جدا کنند و تأکید کنند که سریال‌هایی مثل «چرنوبیل» باعث ترس و گمراهی ما می‌شود.

گلدشتاین همچنین در آن کنفرانس مطبوعاتی گفت که اگر در مسیر دهه 1970 (زمانی که تولید هسته‌ای در حال افزایش بود) باقی می‌ماندیم، اکنون اقتصاد بدون کربن داشتیم و با این بحران آب و هوایی دست و پنجه نرم نمی‌کردیم.

آنها بر نمک زدایی آب، سوخت هوا، جداسازی کربن از جو تاکید کردند. همه به انرژی و گرمای زیادی نیاز دارند که می تواند توسط انرژی هسته ای تامین شود. این سوخت پتانسیل تغییر اقتصاد جهان و جایگزینی آن با سوخت های فسیلی را دارد.

در آن کنفرانس، استون و گلدشتاین از ابتکارات انرژی فرانسه، سوئد و کانادا تمجید کردند و خواستار همکاری بیشتر با روسیه شدند.

استون در بخش های آخر کنفرانس مطبوعاتی بر همکاری با روسیه تاکید کرد و گفت: ما باید روسیه را متقاعد کنیم. آنها می خواهند با هم بروند و همیشه می روند. هر چه در مورد این جنگ فکر کنید، این یک شکست نه تنها برای اروپا بلکه برای جهان بود. بهترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد همکاری است.

استون گفت: پایان جنگ سرد لحظه زیبایی بود و همکاری روسیه و آمریکا در فضا درخشان بود. این دیدگاه برای 40 سال موثر بود.

وی افزود: درباره تنفر بین این کشورها با من صحبت نکنید زیرا این نفرت می آید و می رود و در نهایت از بین می رود. اگر باهوش باشیم، با هم تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید