رئیس واگنر: ما به حرکت به سمت مسکو ادامه می دهیم مگر اینکه وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه با من ملاقات کنند / ما مکان های کلیدی در شهر روستوف-آن-دون را کنترل می کنیم.

رئیس واگنر: ما به حرکت به سمت مسکو ادامه می دهیم مگر اینکه وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه با من ملاقات کنند / ما مکان های کلیدی در شهر روستوف-آن-دون را کنترل می کنیم.

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، می‌گوید که نیروهای او مکان‌های کلیدی را در شهر روستوف-آن-دون در جنوب روسیه کنترل می‌کنند. وی با انتشار ویدئویی گفت که نیروهای واگنر به محاصره شهر و حرکت به سمت مسکو ادامه خواهند داد، مگر اینکه سرگئی شویگو و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه با او ملاقات کنند.

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر، می‌گوید که نیروهای وی کنترل مکان‌های کلیدی در شهر روستوف در جنوب روسیه را در دست دارند.

او ویدئویی منتشر کرد که گفت نیروهای واگنر به محاصره شهر و حرکت به سمت مسکو ادامه خواهند داد مگر اینکه سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه با وی دیدار کنند.

فیلم منتشر شده نشان می دهد که مردان مسلح در روستوف-آن-دون یک ساختمان دولتی را با سربازان و تانک ها احاطه کرده اند.

تدابیر امنیتی تقویت شده در مسکو اعمال شده است و خودروهای زرهی در خیابان ها دیده می شوند.

پریگوژین قول داد «تا آخر راه برود» و رهبری نظامی روسیه را سرنگون کند، اما تلاش برای کودتا را رد کرد.

اوضاع در شهر روستوف به سرعت در حال تغییر است به طوری که عکس های منتشر شده در تلگرام از استقرار نیروها با لباس نظامی در اطراف ساختمان های دولتی این شهر خبر می دهد.

تصاویر نشان می دهد افراد مسلح مستقر در محوطه ساختمان های دولتی و چندین خودروی زرهی از جمله دو تانک که به نظر می رسد آن ساختمان ها را هدف قرار می دهند، در کنار آنها دیده می شود.

شهردار مسکو همچنین در تلگرام از آغاز اقدامات ضد تروریستی در پایتخت روسیه خبر داد و گفت: تدابیر امنیتی در مسکو تقویت شده است.

سرگئی سوبیانین صبح شنبه در تلگرام نوشت: در نتیجه رویدادهای جاری و اطلاعات دریافتی، اقدامات ضد تروریستی در مسکو انجام شده و تدابیر امنیتی تقویت شده است.

همچنین فرماندار لیپتسک می گوید که بزرگراه M4 در مرز بین مناطق لیپتسک و ورونژ بسته است. او پیشتر گفته بود یک کاروان نظامی روسیه در بزرگراه است. این بزرگراه مسکو را به مناطق جنوبی از جمله روستوف و پایتخت آن، روستوف-آن-دون، که افراد مسلح در آنجا مشاهده شده اند، متصل می کند.

لازم به ذکر است که پس از تشدید درگیری های داخلی بین رهبران ارتش روسیه و نیروهای مزدور واگنر، کرملین دستور دستگیری یوگنی پریگوژین را صادر کرد. تدابیر امنیتی عصر جمعه در روسیه تشدید شد و خودروهای نظامی در خیابان های مسکو با دسترسی محدود به اینترنت مشاهده شدند.

به ساکنان روستوف-آن-دون، در نزدیکی مرز اوکراین، گفته شده است که آرام بمانند و در خانه بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید