اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو شاخصه نمونه بسیجی / بسیجی است که در هیچ زرادخانه ای در دنیا یافت نمی شود.

ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785499

مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با رئیس سازمان بسیج اعلام کردند؛

مراجع عظام تقلید و طلاب با اعلام اینکه اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی نمونه بسیجیان است، تصریح می کنند: بسیج نیروی مقدسی است که در هیچ زرادخانه ای در دنیا یافت نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا سردار گلمرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح پنجشنبه 27 آبان ماه برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد کوم شد.
این سفر در آستانه هفته بسیج به منظور ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج و همچنین بهره گیری از بیانات و توصیه های دانشمندان و مراجع عظام تقلید انجام شد.
وی در اولین دیدار خود با رئیس سازمان بسیج مستضعفین با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد.

جهاد و سازندگی دو وظیفه اصلی بسیجیان است

4ca4c2e4 8edc 4093 9755 66487c973b11 خبر خاکستری
آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به اهمیت شجره طیبه بسیج، گفت: کار بسیج بسیار مهم است و همچون دریا می ماند که باید همواره برای رسیدن به اهداف عالیه خود تلاش کند.
وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بسیار صحبت کرده و در جایی می فرماید: هر که نهی از منکر نکند. مرده باش
آیت الله نوری همدانی گفت: بسیجی باید همواره در این عرصه پیشتاز و پیشگام باشد و در بخش های مختلف حکومت امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید ارزش ها در جامعه ترویج شود، تاکید کرد: بسیج در این زمینه نقش مهمی دارد و باید به این وظیفه عمل کند.
این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه فعالیت های بسیج از جایگاه بالایی برخوردار است، تصریح کرد: فعالیت بسیج در دو حوزه بسیار مهم و حیاتی است.
وی افزود: دومین قسمت از فعالیت های بسیج سازندگی این است که بیش از پیش عمل کنیم چرا که مردم از بسیج انتظار زیادی دارند و باید اقدامات بسیج در حوزه معیشتی ادامه یابد.
آیت الله نوری همدانی گفت: مستضعفان جهان نظاره گر شما هستند و به شما امیدوارند، امروز در یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است و شما باید در منطقه الگو باشید.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از توطئه ها توسط استکبار جهانی و با پشتوانه دلارهای سعودی و در نهایت توسط رژیم صهیونیستی انجام می شود و در چنین دنیایی همیشه باید آماده بود و به دشمن اجازه نداد.

بسیج یک قدرت مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه های جهان نیست

af055cea 5686 4624 9cbc e4c085a598bf خبر خاکستری
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه بسیجیان شبیه ترین سربازان به سپاه رسول الله (ص) هستند، گفت: بسیجیان شباهت زیادی به سپاهیان دارند.
وی ادامه داد: اخلاص نیت در بین بسیجیان وجود دارد و همین امر موجب افزایش قدرت آنان می شود و لذا شباهت آن به لشکر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است.
آیت الله مکارم شیرازی بر اهمیت حمایت بسیجیان تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه بسیجیان خالصانه وارد میدان می شوند اما هیچ مانعی برای ارتقای نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید با تشویق و تشکر حمایت شوند تا بتوانند خدمت خود را ادامه دهند.
وی توجه به مسائل اخلاقی را مهم دانست و گفت: مواظب باشید بسیجیان دچار آلودگی اخلاقی نشوند تا نام بسیج هرگز خدشه دار نشود و مثل همیشه روشن بماند.
این مرجع تقلید از خدمات جهادی بسیجیان را مورد توجه قرار داد و افزود: بسیج وارد عرصه های مختلف سازندگی و… شد. و قدرتی مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه های جهان یافت نمی شود.»
وی تاکید کرد: برخلاف بسیاری از کشورها که با این تملق و هزینه سرباز می گیرند، اما سربازان و بسیجیان ما به عنوان سرباز پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و خالصانه خدمت می کنند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: توقع بسیجیان با اخلاق و متمایز از سایر جوانان است چرا که بسیج الگویی مناسب برای همه اقشار است.
وی افزایش دانش و مهارت بسیجیان را مهم دانست و گفت: بسیج باید اطلاعات و دانش نیروهای خود را افزایش دهد تا این افراد بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند و در این راستا باید به افزایش دانش بسیجی ادامه دهیم. “

شجره طیبه بسیج همیشه در خدمت مردم بوده است

d0b44eb6 dda5 49ce b82c 24e08773baf5 خبر خاکستری

آیت الله علوی گرگانی همچنین در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید کردار و رفتار برای خدا باشد و رضایت او در اولویت باشد.
وی ادامه داد: اعمال و رفتار ما باید برای رضای خداوند باشد، زیرا عطای خداوند متعال پایان پذیر نیست.
آیت الله علوی گرگانی گفت: خداوند متعال حقوق اولیه را می پردازد، لذا باید کارها برای رضایت ایشان باشد.
وی بر اهمیت کار بسیج در کشور تاکید کرد و گفت: بسیجیان در جایگاه ایران اسلامی همواره در خدمت محرومان و نیازمندان هستند و این نگاه باید همواره تقویت شود.
این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مردمی بودن و در بین مردم بودن از ویژگی های مهم بسیجیان است که از بدو تاسیس تاکنون ادامه داشته است.
سردار سلیمانی سپس با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و زیارت معبد حضرت معصومه (س) با آیت الله سعیدی تولیت حرم کریمه اهل بیت (س) دیدار کرد.

بسیجیان برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کنند

5b437be3 bbab 40fd 803d 20d77fcea3be خبر خاکستری

آیت الله سید محمد سعیدی همچنین با اشاره به آیه 62 سوره انفال درباره پیروزی خداوند بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از مؤمنان گفت: هر چند حضرت نوح صلی الله علیه و آله و سلم موعظه می کرد. دین 950 سال است اما عده کمی ایمان آورده اند، پس اگر یاری و یاری پیامبر (ص) مؤمن نبود و در رسالت خود شکست خوردند.
وی افزود: افرادی که قرآن برای مؤمنان تعبیر کرده است بسیجیان امروزی هستند که با ایمان و اخلاص به یاری دین خدا و ولی خدا می شتابند.
تولیت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) با بیان اینکه دشمنان همیشه از حضور مومنین جان برکف در اطراف انبیا گلایه داشتند، گفت: آنها به دنبال حل مشکلات پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند. بر او) و دین خدا.
وی با اشاره به صلابت، عزت و قدرت بسیجیان خاطرنشان کرد: اگر افرادی با این ویژگی ها دور فردی جمع شوند بدون این کمک و نیروهای مردمی موفق می شوند، اگر رهبر امیرالمومنین(ع) باشند. تبلیغات. تأثیر کمتری خواهد داشت.»
امام جمعه قم حفظ، تربیت، آموزش و تقویت نیروهای بسیجی را رسالت مهمی دانست و گفت: نظام.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از آیت الله حسینی بوشهری عیادت کرد.

دشمن روح و روان جامعه اسلامی را هدف گرفته است
1879ed38 6d7f 44c0 9612 928e29f5f3bc خبر خاکستری
آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار بر حفظ و حراست از مرزهای جغرافیایی و دینی جامعه تاکید کرد و گفت: امروز رسالت بسیج از دوران دفاع مقدس سخت تر است چرا که دشمن معطوف به روح و روان است. جامعه اسلامی».
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم افزود: بسیج باید با آینده نگری نقشه آینده دشمن را پیش بینی و با آن مقابله کند و خط بسیج هرگز نباید از مردم جدا شود. این زمانی است که دشمن می تواند از آب گل آلود ماهی بگیرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر تداوم مشارکت فعال بسیجیان در طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها و همچنین در فضای مجازی برای خنثی سازی شایعات دشمنان تاکید کرد.

ظرفیت بسیج برای آگاهی و مشارکت اجتماعی مهم و حیاتی است

99d4e094 c475 4bec bf9b 4ef0eada8f1b خبر خاکستری

دیدار با آیت الله سبحانی آخرین برنامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین کوم بود.
معظم له در این دیدار، آگاهی و مشارکت اجتماعی بسیج در عرصه های مختلف را بسیار مهم و تعیین کننده دانستند و گفتند: نقش بسیج در جامعه اسلامی به قدری مهم است که امام راحل فرمودند: من هم می خواهم بسیجی باشم.

هزاران گردان بسیجی آماده دفاع از انقلاب هستند

894d7867 66a5 4662 8504 5497e977f359 خبر خاکستری

سردار گلمرضا سلیمانی در این دیدارها با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: پس از بیان گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، راه و رسم بسیج شد. این نهاد بر اساس سند گام دوم اجرا خواهد شد.
وی به وظایف بسیج در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: تقویت بنیان های مقاومت در مساجد، مسجد محوری در فعالیت های مردمی بسیج، احیاء و تحقق محلات اسلامی، تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج، تمرکز بر راه ایرانی و اسلامی. زندگی، فرهنگ کار و تولید، فرهنگ خانواده، زایمان و ازدواج عادی، نشاط و سرگرمی اسلامی، مقابله با آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی در فضای مجازی و مقابله با عملیات روانی، راه اندازی و تقویت شبکه پرمخاطب فضای مجازی و آثار در آموزش و پرورش بسیجیان با همکاری طلاب حوزه. بسیج در گام دوم انقلاب مهم بود.
سردار سلیمانی به آمادگی بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج علاوه بر 3 هزار گردان نظامی آمادگی دارد در صورت نیاز برای دفاع از انقلاب اسلامی وارد میدان شود.
وی به حضور فعال بسیج در مبارزه با ولیعهد اشاره کرد و گفت: بسیج با تدبیر شهید قاسم سلیمانی اقدامات بسیار مهمی در تشخیص فعال و افزایش اسکن واکسیناسیون بر جای گذاشت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مستضعفین ماهانه یک هزار میلیارد تن کمک به نیازمندان در قالب طرحی مومنانه برای کمک در ایام اپیدمی ولیعهد انجام داده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید