بصیرت، اخلاص و اقدام به موقع سه ویژگی اصلی بسیجی است/ تفکر بسیجی در تولد انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911541

سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفکر بسیجی تاثیر ویژه ای در تولد انقلاب داشت، گفت: در هر گوشه از جغرافیای پهناور جهان که این نگاه و تفکر وجود دارد، طمع ورزی است. دشمنان و بدخواهان این منطقه کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، سردار احمد شفایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 14 آذر یادآور یک واقعه و اقدام مهم و ارزشمند است، به ویژه تاریخ اسلام و ایران است، اظهار داشت: 14 آذرماه یادآور یک رویداد و اقدام مهم و ارزشمند است، به ویژه تاریخ اسلام و ایران و تحلیل بسیار ارزشمندی از آینده ایران اسلامی در اقدامی جسورانه و خردمندانه دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی را در آن روز صادر کردند.



وی افزود: به فرموده رهبر انقلاب «تشکیل بسیج از بدعت های امام راحل» است، آنچه از این پیام برداشت می کنیم این است که بسیج یک فکر، یک فرهنگ و یک اندیشه است که در طول تاریخ وجود داشته است. ساری، با این دیدگاه از منظر می توان ادعا کرد که تفکر بسیجی در تولد انقلاب اسلامی مؤثر بوده و تأثیرات جدی و ویژه ای در نهضت انقلاب اسلامی داشته است.

فرمانده ارتش سلمان استان با اشاره به اینکه در نگاه حضرت امام راحل(ره) تفکر بسیجی باعث دور شدن چشم طمع دشمن از جناح اسلامی است، تصریح کرد: هر کجا که نگاه و تفکر بسیجی وجود دارد. چشم طمع دشمن به سوی این ملت و منطقه است، افول کرده است، در هر مقطع و زمانی که متولیان اجرایی تفاوت چندانی با آن فرهنگ و طرز فکر نشان نداده اند، ما متضرر شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دارای یک نظام فکری قوی، عمیق و پایدار است که باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها این تفکر را در جامعه اسلامی ترویج و گسترش دهیم. زیرا اگر تفکر بسیجی با اقدامات جهادی گره بخورد، قطعاً شگفتی ها و معجزات ایجاد می کند.

این مسئول اضافه کرد: بسیج مجموعه ای است که فداکارترین افراد را پرورش داده و برای اهداف عالیه ملت و به کمال رساندن مردم اقدامات مجاهدانه را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: بسیجیان آرمان خواه، عدالت خواه، طاغوت ستیز و دلسوز هستند و در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی و… اقدامات موثری از خود نشان داده اند.

سردار شفایی با تاکید بر اینکه بسیج ظرفیتی ارزشمند و کم نظیر است که از همان روزهای اول تلاش های ویژه ای در عرصه های مختلف داشته است، گفت: نباید اجازه دهیم این ظرفیت فراموش شود زیرا این تلاش ها برای خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش بسزایی داشت. ; از آنجایی که این فرهنگ و تفکر در همه عرصه ها به ویژه در دفاع مقدس گسترش یافته است، ما توانسته ایم در مقابل تمام جهان غرب و شرق مقاومت و ایستادگی کنیم و این یکی از تمایزات بسیج است.

وی بصیرت، اخلاص در عمل و اقدام به موقع و به موقع را سه رکن لازم برای رسالت و رسالت بسیج عنوان کرد و گفت: بسیجیان در دو ماه گذشته با اخلاص و با اخلاص و عمل در میدان حضور یافتند که دشمنان در حال نقشه کشیدن بودند خنثی شدند

بسیج در خدمت مردم ایران است

فرمانده سپاه سلمان آستان در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و شعار این هفته را بسیج در خدمت ملت ایران عنوان کرد و گفت: از 8 آبان تا 14 آذرماه به مدت یکبار در هفته برنامه های تجدید میثاق با آرمان های امام راحل(ره) مقام معظم رهبری و شهدا آغاز و با رزمایش گروه های جهادی در عرصه خدمت رسانی در سراسر کشور ادامه خواهد داشت. استان

وی ادامه داد: در هفته بسیج برنامه های متعددی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تبیین جهاد در قالب طرح شهید هاشمی اجرا می شود و در پایان هفته بسیج 14 آذرماه « برنامه شکوه استقامت و استقامت در سراسر استان برگزار می شود که در مرکز استان در قالب اجتماع چند هزار نفری برگزار می شود.

سردار شفایی گفت: برنامه های هفته بسیج امسال با سال های گذشته تفاوت هایی دارد. گروه بسیج مستضعفان از امسال برنامه های خود را بر اساس سند راهبردی 10 ساله مصوب مقام معظم رهبری پیگیری و پیگیری می کند و امسال نیز مطابق با راهبردها و سیاست های اجرایی این سند در حال اجرا و پیگیری برنامه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این هفته بر اساس اردوها و رویدادها است، بیان کرد: 9 قرارگاه در سطح استان و بسیج در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی، امنیتی و … برای ارائه خدمات به مردم متمرکز است.

فرمانده سپاه سلمان استان، تحکیم همبستگی و وحدت، توزیع بیش از 35 هزار بسته خانگی بین نیازمندان، توزیع 350 بسته جهیزیه، توزیع آرد بین روستائیان و عشایر، ادامه جهاد برای رسیدن به 1751 روستای استان، عملیات اجرایی طرح انتقال آب طهلب به زاهدان را یکی از مهمترین برنامه های هفته بسیج در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید