در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با تفکر بسیجی قطعا به جایگاه قدرتمندی خواهیم رسید/ در فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت بسیجی حرکت های سریعی خواهیم داشت.


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912093

سردار احمد شفایی با بیان اینکه قطعا با تفکر بسیجی به جایگاه قدرتمندی در سخت افزار و نرم افزار دست خواهیم یافت، گفت: با بهره گیری از ظرفیت بسیجی حرکت های سریعی را در فضای مجازی انجام خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم اختتامیه چهارمین مرحله استانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با بیان اینکه فضای مجازی موتور محرکه پیشرفت و توسعه در کشور محسوب می شود، گفت: فضا در بسیاری از کشورها در زمینه های مختلف از جمله اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی، توسعه اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهره برداری در سایه اقتصاد دیجیتال و حتی رشد علمی، بهبود سیستم اداری و تسریع امور برای مردم، تقویت آرامش و امنیت جامعه و رفع شکاف های اجتماعی و تقویت هنجارها و ارزش های فرهنگی.

وی با بیان اینکه علیرغم پیشرفت های ارزنده ای که در عرصه های مختلف در کشور داشته ایم، همچنان در بحث فضای مجازی مصرف کننده هستیم، افزود: بر این اساس آسیب های جدی در عرصه های اقتصادی، علمی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در صورت لزوم وارد می شود. با برنامه ریزی می توان بستری برای توسعه توانمندی های کشور به ویژه جوانان و حتی نخبگان در عرصه های مختلف ایجاد کرد.

سردار شفائی با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند ایران را به قطب فناوری در عرصه های مختلف تبدیل کند، تصریح کرد: متأسفانه وابستگی و انفعال باعث کاهش رشد علمی در این حوزه و بسیاری از حوزه ها شده است و این ابزاری است که می توان از آن برای تقویت امنیت و باید از آرامش امروز جامعه استفاده کرد، این امر باعث ایجاد بلاتکلیفی در عرصه های اجتماعی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دزدی، کلاهبرداری، نفوذ در تجزیه خانواده ها و تجاوز به حریم خصوصی بخشی از دستاوردهای این ابزار دست ساز نظام است، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی با ایجاد شایعات و شبهات متعدد، اتهامات گسترده و مدیریت افکار در این فضا عموم مردم به دنبال اهداف شیطانی خود هستند.

وی ادامه داد: فضای مجازی که می توانست به اصلاح شکاف های اجتماعی و تقویت هویت ملی در کیفیت زندگی مردم تبدیل شود، امروز به دلیل نبود آن به تهدیدی جدی برای عناصر و هویت اجتماعی در کشور تبدیل شده است. مدیریت صحیح و بهره برداری صحیح و آثار نامطلوب آن از جمله تغییر سبک زندگی امروزه در نقاط مختلف کشور شاهد این امر هستیم.

سردار شفایی با بیان اینکه فضای مجازی قابلیت گسترش معنویت، اخلاق و حتی صدور فرهنگ اسلامی را دارد، افزود: امروز وضعیت آن مناسب نیست و محلی برای لجن انداختن اعتقادات، تضعیف معنویت و ارزش های اخلاقی و تخطی از احکام اسلامی است. دولت به وضوح پنهان شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این آسیب ناشی از عقب ماندگی و وابستگی شدید ما به فضای مجازی کشور است و بسیاری از زیرساخت ها و سخت افزارهای به کار رفته در این حوزه در کنترل دشمن و در محاصره دستگاه های اطلاعاتی دشمن است. .

این مقام مسئول با بیان اینکه پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در دنیا و کشور ما بومی نیستند و حتی مدیران آنها یا به نظام سلطه و یا به رژیم غاصب صهیونیستی متصل هستند، تصریح کرد: اکثر بازی های مورد استفاده نوجوانان و جوانان جوانان ما محصولات خارجی داریم که این یک فاجعه است.

سلمان فرمانده ارتش سیستان و بلوچستان افزود: در سال 90 مرکز ملی فضای مجازی به دستور رهبر انقلاب فعال شد، ما شاهد فضا نبودیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در اولین دیدار با نمایندگان مجلس فعلی در خصوص اهمیت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار بر توجه نمایندگان به مدیریت ابزارها تاکید کردند. این فضا

این مسئول با بیان اینکه بسیج این شجره طیبه و این نهادی که توانسته بود همه اقدامات را تحمل کند از ابتدا و در طول مبارزات بر جای ماند، گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که با همت جوانان حل شد. و با حمایت هیئت ها و کارمندان این تاخیر را جبران کنیم که قطعا می توانیم.

وی خطاب به بسیجیان گفت: با توجه به اینکه بسیج در این زمینه مسئولیتی بر اساس قانون ندارد، اما از آنجایی که بسیجیان حافظان انقلاب و دستاوردهای انقلاب هستند، نباید بیش از تماشاگر باشند و باید گام بردارند. -راه حل گام به گام مشکلات و مبانی که بیایید آنچه امروز در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم.

سردار شفائی برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با نگاه و تفکر بسیجی را هدف مقدسی دانست و اذعان داشت: در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با تفکر و نگاه بسیجی قطعا می توان به جهش و جایگاه موثری دست یافت. عزت ملت ماست و همانطور که با این نگاه و با این فرهنگ در سایر زمینه ها به جاهای دلخواه رسیده ایم، حتماً در حوزه فضای مجازی هم خواهیم رسید.

وی افزود: در سال های اخیر مشکلات زیادی در موضوعات مختلف وجود داشته است و با اراده و کمک انقلاب توانستیم شرایط را تغییر دهیم و امروز با بهره مندی از ظرفیت خوب بسیج قطعا خواهیم بود. قادر به انجام حرکات سریع در فضای مجازی باشد.

فرمانده سپاه سلمان در پایان از مسئولان خواست با همکاری و همفکری و با تمام امکانات در کنار هم قرار گیرند تا سیستان و بلوچستان به عنوان استان نمونه برای رفع مشکلات و مسائلی که در فضای مجازی وجود دارد مطرح شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید