سامانه نرم‌افزاری برای نظام‌بندی فرآیند نام‌گذاری جاده‌ها در یزد در راه است


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919170

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد از تهیه سامانه نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر یزد برای اجرای طرح هایی در زمینه افزایش خدمات الکترونیک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تجملیان با اعلام این خبر در گفتگو با یزدرسا گفت: سامانه نامگذاری معابر و اماکن عمومی با هدف دقت بیشتر، نظام مندسازی و تسهیل در روند نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر یزد تهیه شده است.

وی با اشاره به تسریع در روند نامگذاری معابر و اماکن عمومی با استفاده از قابلیت های این سامانه، گفت: در سامانه نامگذاری معابر با توجه به ثبت درخواست ها و پیشنهادات افراد حقیقی (شهروندی) و یا حقوقی (موسسات و سازمان ها)، در فرصت مناسب درخواست یا پیشنهاد بررسی و پس از تصمیم گیری در کمیته نامزدها برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر یزد ارائه می شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهسازی روش افزود: وجود جاده هایی با نام های مشابه یا بسیار مشابه، جاده های بدون نام، نبود سامانه مناسب برای بایگانی سوابق تغییر نام راه ها و نبود مدیریت یکپارچه و هماهنگ. بین سازمان ها برای تصمیم گیری انشاالله با راه اندازی کامل و استفاده صحیح از این سیستم نامگذاری تصمیم گیری خواهد شد.

تجملیان درباره برخی دیگر از ویژگی های سامانه مذکور گفت: سامانه نامگذاری معابر و اماکن عمومی با قابلیت تشخیص اسامی تکراری، پایگاه داده پشتیبان اسامی پیشنهادی، اتصال به سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)، ثبت جاده توصیفی و تکمیلی. اطلاعات، جستجوی پیشرفته و تهیه انواع استعلام های ساده و پیچیده در مورد نام راه ها و مکان ها، طبقه بندی موضوعی نام راه ها و دریافت درخواست ها و پیشنهادات شهروندان و کلیه سوابق و مدارک مربوط به نام گذاری اعم از درخواست ها و مصوبات خواهد بود. در آرشیو رکوردهای نامگذاری ذخیره می شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ادامه داد: در حال حاضر نسخه اولیه این سامانه توسط سازمان فاوا نصب و راه اندازی شده است و پیش بینی می شود انشاالله سوم باخمان سال جاری به صورت رسمی به بهره برداری برسد. ، بگیر

تاجملیان در خصوص حضور غیرضروری شهروندان در شهرداری برای درخواست نام‌گذاری گفت: انشاالله پس از شروع استفاده از این سامانه، نیازی به حضور شهروندان در شهرداری یا سازمان‌های مرتبط برای درخواست یا پیشنهاد نام‌گذاری از طریق سامانه اینترنتی به آدرس namgozari.yazd.ir یزدی های عزیز می توانند با کمیته نامگذاری تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید