بخشنامه تخریب جنبش نرم افزاری در کشور

ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783492

پس از اعتراض پذیرفته شدگان و دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد، بررسی شد؛

اخیراً دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری این دانشگاه را موظف به انتخاب رئیس گروه در محل تحصیل خود کرد که اعتراضات بسیاری را در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، اخیراً دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه ای دانشجویان دانشگاه و دکتری را موظف به انتخاب استاد راهنما از محل تحصیل خود کرد که اعتراض بسیاری را در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در پی داشت.

در پی این اعتراضات جمعی از دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه آزاد با ارسال نامه هایی سرگشاده به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار بازنگری و اصلاح این بخشنامه و دستورالعمل شدند.

75254ccb 3314 4ae6 bd9c 503fa38b0a37 خبر خاکستری

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این خصوص گفت: متاسفانه در این بخشنامه صرفاً به مسائل مالی پرداخته شده و در واقع تأثیر مثبتی بر افزایش دانش و تولید بهینه علم در محیط دانشگاه و دانشجو ندارد. “

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها برای پذیرش هر پایان نامه توسط اساتید به اساتید حق الزحمه می پردازند، افزود: حقوق اساتید دانشگاه آزاد کمتر از دانشگاه های سراسری است، بنابراین با ابلاغ این بخشنامه و دستورالعمل، دانشگاه آزاد در واقع می خواهد مبالغی را به اساتید پرداخت کند. از هر دانشگاه باید رشد کند و مبالغ پرداختی به استاد راهنما فقط بین اساتید همان گروه پرداخت شود، بدون اینکه به مشکلات دیگری که پس از این تصمیم به وجود می آید توجه شود.

بار علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری فدای کارکنان دانشگاه آزاد می شود

این کارمند آگاه یادآور شد: با محدودیت دانشجویان در انتخاب استاد راهنما، در واقع کیفیت و وزن علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری فدای تعداد و سود کارکنان دانشگاه می شود، زیرا پیش از این دانشجویان می توانستند استاد راهنما خود را از بین اساتید انتخاب کنند. استانی که موجب تعالی و رشد دانشجویان و دانشگاه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از این تعداد پایان نامه هایی که اساتید می توانستند به عنوان استاد راهنما برای یک سال پذیرش کنند بسیار محدود بود، اما در این بخشنامه ظرفیت راهنمایی و مشاوره معلمان 18 پایان نامه در سال است که رقم بسیار بالایی است. ، سایر اساتید وقت و فرصت کافی برای بررسی صحیح این پایان نامه ها ندارند و کم کم مطالب و علم دانشگاه های آزاد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحلیل می شود.

این استاد دانشگاه آزاد مشهد تاکید کرد: این بخشنامه هیچ گونه فایده علمی و آموزشی ندارد و تنها مصلحت اعضای شورای عملی دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است، بنابراین قطعا باید در این بخش و دستورالعمل بازنگری شود.

390994bb b2dc 49bb a99e 5da2a18f51cf خبر خاکستری

یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با صبح توس گفت: با ابلاغ این بخشنامه، دست دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در انتخاب رشته و استاد راهنما بسیار محدود شده است، به عنوان مثال برای پایان نامه ای را انتخاب کردم. مضمون انقلابی مانند بیانیه گام دوم انقلاب که گروه با آن مخالفت کرد.

وی ادامه داد: وقتی علت رد این موضوع را جویا شدم، اعلام شد که علاوه بر انتخاب رهبر از بین معلمان گروه، موضوع بی طرفی مانند حوادث قبل از انقلاب را انتخاب و به آن بپردازم. “

جلوگیری از ورود دانشجویان گرانقدر به مباحث نهضت نرم افزاری و الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت

وی گفت: متأسفانه اکثر معلمان علوم انسانی به ویژه در رشته های علوم سیاسی، علوم اجتماعی و جامعه شناسی سکولار هستند و دانشجویان ارزشمندی در رشته های علوم، نرم افزار و الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت نمی توانند وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهید پایان نامه هایی با موضوع مردم سالاری دینی، تشریح گام دوم انقلاب و موضوعات مشابه انتخاب کنید، با این تفاوت که اصلاً مجاز به انتخاب چنین موضوعاتی نیستید، با این بخشنامه دیگر حق ندارید یک مربی ارزشمند انتخاب کنید.” بله، شما می توانید در مورد این سوالات کمک کنید.

حقوق مدرس دانشگاه باید از راه های دیگری غیر از محدودیت دانشجویان افزایش یابد

این دانشجوی دکتری با تاکید بر اینکه حقوق مدرس دانشگاه باید از راه های دیگری غیر از ایجاد محدودیت برای دانشجویان افزایش یابد، گفت: نمی شود کارکنان دانشگاه آزاد کل بحث علمی پایان نامه های ارشد و دکتری علوم انسانی را کنار بگذارند. این مبلغ دریافتی معلمان شما را افزایش می دهد.

وی گفت: تنها پاسخی که از کارکنان دانشگاه آزاد در خصوص ابطال یا اصلاح این بخشنامه گرفتیم، چیزی جز رفع مشکلات مالی اساتید نبود! لذا برای ارتقای سطح علمی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری علوم انسانی و تولید علم بر اساس الگوی اسلامی- ایرانی نیازمند پیشرفت و جلوگیری از تدوین پایان نامه های خنثی و کم محتوا با توجه به هنر هستیم. دستورالعمل و بخش 24 اکتبر نظر بدهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید