پیگیری مطالبات خانواده شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی ضروری است/ قیام 19 دی در انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799015

رئیس مجلس با ابراز تاسف از سالگرد جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی، گفت: والدین باید پیگیر مطالبات به حق خانواده این شهدا باشند و جزییات پرونده را روشن کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (18 دی ماه) مجلس در مراسم بزرگداشت سالگرد قیام 19 دی ماه 56 مردم قم گفت: : لحظه ای در انقلاب اسلامی با هوشمندی و درایت مردم قم شکل گرفت و نقش موثری در انقلاب اسلامی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در چند روز اخیر حضور پرشور و حماسی مردم عزیز و قدرشناس ایران در جشن دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرها و روستاهای سراسر کشور باعث شده است. یک ورق طلای دیگر به ملت اضافه کرد.

وی افزود: احترام به ملت ایران و مجاهدت های قهرمانانی چون شهید سلیمانی و شهید کاظمی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدایی که امنیت و عزت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده اند نشان دهنده روحیه عزت ملی و یکی از برجسته ترین آنهاست. ویژگی‌های ملت ایران بی‌تردید او برای زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی بازی می‌کند، وجود چنین مردم عزیز و بزرگواری وظیفه ما مسئولان را برای پاسخگویی به دغدغه‌ها و مشکلات این ملت بیشتر می‌کند.

کلیباف گفت: این ضایعه را به ملت شریف ایران به ویژه خانواده های داغدار بازماندگان تسلیت می گویم و این مصیبت وارده را به ایشان و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تسلیت می گویم. خانواده های محترم این عزیزان را اعلام می دارم. همه ایران در سوگ این مصیبت جانسوز یکپارچه هستند.

رئیس مجلس گفت: باید بر مطالبات به حق این خانواده ها نظارت کنیم و جزییات پرونده را برای والدین روشن کنیم و مطمئن شویم که راه تکرار چنین حوادث تلخ بسته شده و اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید