حماسه 9 دی آخرین خط برای قیام 88 بود/ نقش ضروری رهبری در کنترل قیام 88


ساعت: 17:07
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920850

کارگر گفت: حماسه دیماخ نهم در واقع اوج فتنه 88 بود و نقش مقام معظم رهبری در مهار بحران بی بدیل و بی بدیل بود که با تبیین اهداف پشت پرده، ابعاد قیام را مدیریت و کنترل کردند. از دشمن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کارگر، مدرس دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با عصرهامون گفت: حماسه دیماخ نهم در واقع نقطه اوج قیام 88 بود که یکی از پیچیده ترین قیام های جهان بود. تاریخچه انقلاب اسلامی در ایران

وی افزود: محوریت دشمن در فتنه 88 حاکمیت بر افکار، احساسات و تصمیمات مردم بود و جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردم توانست در این فتنه پیروز شود.

کارگر ادامه داد: ابزار دشمن در این جنگ نرم از رسانه ها گرفته تا شخصیت ها و خواص، تریبون ها، افراد مقتدر و صاحب نفوذ بود تا بتواند مردم را علیه نظام و حاکمیت، البته عده ای در داخل و خارج از کشور برانگیزد. صحنه‌نگار بودند و به آشوب‌گر معروف بودند، حقیقت برایشان روشن بود و برای براندازی با نظام روبرو شدند و هرگز به راه انقلاب بازنگشتند و همچنان در مسیر انحراف و مخالفت با انقلاب اسلامی هستند. کسانی که هنوز انتخابات داشتند و شمارش آرا به پایان نرسیده بود، اعلام پیروزی کردند.

وی با اشاره به نقش رهبری ولی فقیه در قیام 88 خاطرنشان کرد: در این قیام نقش رهبری نقشی لاینفک است و مقام معظم رهبری طی هشت ماه در سال 88 بر صحنه حکومت کردند و مردم را رهبری کردند و پشت سر را آشکار کردند. صحنه ها و به تدریج با حوصله صف مردم را از آشوبگران جدا می کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: فتنه 88 دوره ای بود که انقلاب یاران خود را پالایش کرد و در واقع ماهیت فتنه 88 یک جنگ تمام عیار از نوع و نوع ترکیبی بود که رسانه ها کانون جنگ هستند. و رسانه ها موثرتر هستند.

وی به نقش صدا و سیما در سال 1387 اشاره کرد و افزود: در سال 1387 نکته مهم و تاثیرگذار نقش صدا و سیما در پایان دادن به اغتشاشات بود که با میزان حضور صحنه ای بسیار برجسته بود.

کارگر ادامه داد: راه مقابله با این فتنه ها بصیرت است، بررسی مشکلات با افزایش قدرت تحلیل و بصیرت و داشتن دیدگاهی مبتنی بر شناخت دقیق و توانایی بالا در شناخت دشمن و به فرموده امام (ره) چه کسی توصیه کرد ببینید دشمن چه موضعی در پیش گرفته است. وقتی دشمن از شما دلخور شد، کار شما درست است و وقتی پشتوانه عمیق انقلاب را که مرجعیت دینی است به چنگ بیاوریم، می توانیم مواضع دشمن را بشناسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید