18 دی حاصل قیام بزرگ بود/ هوشمندی رهبر معظم انقلاب برای خنثی کردن قیام


ساعت: 09:42
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920691

شفیعی گفت: 18 آذر نتیجه یک آشوب بزرگ بود که در سال 1387 پس از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نصرالله شفیعی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: حماسه 18 دی 1387 یکی از برهه های بزرگ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ملت ایران است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه این حماسه فقط یک واقعه تاریخی نیست که با گذشت زمان کهنه می شود، افزود: به نظر من حماسه نهم دیماخوس مانند عاشورا در طول قرن ها همچنان زنده است. و باعث آگاهی می شود و بیداری و بصیرت مردم نیز به عنوان حادثه ای که از روز عاشورا سرچشمه می گیرد اتفاق افتاده است.

وی گفت: حماسه 18 آذر برای همه مردم ایران و همه دوستداران انقلاب اسلامی ایران یک ضرورت انقلابی، تاریخی و افتخارآمیز است.

دکتر شفیعی بیان کرد: 18 آذر شورش بزرگی بود که در سال 1387 پس از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت. انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی مورد هجوم دشمنان قرار گرفت، یعنی. سال 1357 در طول زندگی خود در 43 سال گذشته همواره در معرض خطرات، تهدیدها و مزاحمت های مختلف دشمنان داخلی و خارجی بوده و از همان ابتدا با چالش های عظیمی از جمله اقدامات مسلحانه، گروهک های ضد انقلاب، کودتا، حملات نظامی و… رعب و وحشت، ایجاد تفرقه و اختلاف بین قومیت ها و مذاهب، تحریم ها و فشارهای اقتصادی و عملیات روانی گسترده که آشوب های دو ماه اخیر یکی از نمونه های بارز آن بود.

وی گفت: تمام محورها و تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی در سال 1387، اغتشاشاتی بود که رخ داد. این قیام یکی از اقدامات گسترده دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این قیام 88 بهانه ای بود که آنها آن را طرحی جامع برای خود می دانستند و فکر می کردند تحت عنوان انقلاب رنگی می توانند به اهداف شوم خود دست یابند. متأسفانه این افراد شکست خورده در انتخابات و جناحی که از آنها حمایت می کرد با این شورش انقلاب رنگی همراه شد. در همان روزهای آغازین تبلیغات انتخاباتی، شعار تقلب در انتخابات با استفاده از تکنیک های روانی نهادینه شد و به مردم تلقین شد که در انتخابات تقلب خواهد شد.

وی افزود: حضور افراد با تجربه و مدارک در هدایت یک اغتشاش و همراهی با آنها فضای یک اغتشاش را بسیار مبهم و آشفته کرد به گونه ای که واقعا برای عده ای مبهم شد و تصور می کردند ممکن است کلاهبرداری صورت گرفته باشد. برنامه ریزی کردند و به همین دلیل نتیجه انتخابات را نبردند و متأسفانه می خواستند با خشونت و تحریک مردم به اهداف خود برسند.

دکتر شفیعی گفت: اگر این یاغیان منطقی بودند می توانستند اعتراض منطقی داشته باشند و از طریق مراجع قانونی به نتیجه مناسب برسند اما از آنجایی که هدفشان براندازی نظام بود هیچ یک از معیارهای قانونی را رعایت نکردند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بود که حماسه 18 آذر پس از 8 ماه اتفاق افتاد. درایت رهبری و برنامه ریزی منحصر به فرد او در مهار شورش ها بسیار مهم بود. به گونه‌ای که اگر به گونه‌ای دیگر برخورد می‌شد، ممکن بود این قیام آسیب‌های فراوان دیگری به بار آورده باشد، بنابراین نباید از نقش مرجعیت و رهبری در هدایت جامعه و هدایت مردم در جریان قیام غافل شد.

دکتر شفیعی گفت: هوشمندی رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی توطئه ها بسیار قابل توجه است زیرا مقام معظم رهبری در طول عمر پربرکت امام راحل اغتشاشات را مدیریت می کنند به گونه ای که این اغتشاشات کمترین آسیب را وارد می کند. به ملت و ورود به کشور؛ آنها هم وارد میدان شدند و دعوا را تمام کردند تا هرکس ذره ای صداقت داشت دستورات رهبری را به خاطر بیاورد و به یاغیان نپیوندد.

وی گفت: بازخوانی فتنه 88 نشان می دهد که سران فتنه با جهل، لجاجت و پافشاری بر رفتارهای غیرقانونی و مواضع نادرست ضربه های جبران ناپذیری به کشور وارد کرده اند. این درست در زمانی بود که نظام با سرعتی سریع به سمت کمال و پیشرفت می رفت و موفقیت های بزرگی را تجربه می کرد، اما این یاغی متأسفانه توانست در این مدت خسارات زیادی وارد کند و پیشرفت ها و موفقیت های زیادی را زیر شعاع خود قرار دهد. ..

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رهبری حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و زمان سنجی مردم در این شرایط زمینه ساز حماسه بزرگ 18 آذر شد که موفق شدند آب بر آتش ناآرامی ها بریزند.

وی با اشاره به اینکه حماسه 18 دی 87 همانند دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بزرگترین دستاورد برای ایران بود، افزود: این تصویر واقعی جمهوری اسلامی ایران و قیام برای تثبیت انقلاب بود. هویت دینی مردم

دکتر شفیعی خاطرنشان کرد: این حماسه نشان داد که دشمنان، توطئه گران، معاندان، رسانه های بیگانه، مخالفان خارج از کشور نمی توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند، بلکه مردم ایران سرنوشت خود را رقم خواهند زد.

این استاد دانشگاه گفت: این حماسه همه چیز را فراهم کرد، انقلاب اسلامی را قدرتمندتر از گذشته کرد، بنابراین باید این روز را همیشه گرامی داشت.

وی با بیان اینکه این قیام تمام نشده و دشمنان در صدد طرح نقشه های شوم دیگری هستند، گفت: ملت ایران در همه قیام ها از جمله قیام اخیر 1401 همچنان ملتی نفوذ ناپذیر است و نشان داد که ملت ایران است. حماسه ساز یک ملت است و در برخورد با اغتشاشات به موقع است و دسیسه های دشمنان را از بین می برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید