نقش رهبر انقلاب در خنثی کردن قیام 88


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920937

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا توضیح داد؛

سردار رسول سنایراد گفت: در انتخابات سال 1387 مقام معظم رهبری از همان ابتدا بر سلامت انتخابات و وجود سازوکار برای جلوگیری از تقلب در انتخابات تاکید کردند و نسبت به آگاهی بخشی و مقابله با مقدمات اقدام کردند. برای شورش .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار رسول صنایراد در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه متأسفانه فتنه 1387 در نظام بر اساس دروغ و جفای ظاهری آغاز شد، گفت: عده ای مدعی تقلب در انتخابات شدند و نتایج را زیر سؤال بردند و در این شرایط مقام معظم رهبری با مشاهده میدانی که قبلاً ناآرامی بود. و با توجه به آثار و نشانه هایی مانند تشکیل کمیسیون حقیقت یاب، مبارزه با تقلب و … مشخص شد که عده ای می خواهند ادعایی داشته باشند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: مقام معظم رهبری از ابتدا بر سلامت انتخابات تاکید کردند و اینکه سازوکاری وجود دارد که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد، تلاش کردند. برای آگاهی بخشی و مقابله با آمادگی برای تشکیل قیام وقتی یکی از نامزدها قبل از پایان شمارش آرا و اعلام نتایج خود را برنده انتخابات اعلام کرد، رهبر معظم انقلاب توسط با تدابیری که اتخاذ کرد، راهی برای بحث و شنیدن ادعای نامزدهای ناموفق و اعلام رسمی بودن مبنای کار به آنها ایجاد کرد و اعلام کردند که باید از قانون استفاده شود و بازشماری بر اساس ادعای آنها انجام شود. تا بتوان ادعاها را به صورت میدانی بررسی کرد.

وی تصریح کرد: تصورشان این بود که با فشار و اردوی خیابانی رهبری و نظام را به تسلیم وادار کنند. علاوه بر این، در آن زمان فضایی وجود داشت که انقلاب های رنگی در منطقه رخ می داد و برخی معتقد بودند همانطور که در کشورهای دیگر بهانه تقلب باعث شد دولت از اصل انتخابات در میدان کناره گیری کند. در ایران اتفاق می افتد و بر اساس این محاسبات اشتباه، ادعا می کنند که انتخابات 88 تقلب بوده است.

سردار سنایی راد افزود: کسانی که نه به نام جمهوری اسلامی اعتماد داشتند و نه حتی اگر فتنه به جایی برسد حاضر به همکاری با مشتاقان نبودند از این سخنان سوء استفاده کردند. مثلاً وقتی منافقین، سلطنت طلبان، گروهک های ضد انقلاب و بهائیان از این بهانه استفاده کردند و در آشوب های خیابانی به خیابان ها ریختند، معلوم بود که هرگز اطاعت نمی کنند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: مقام معظم رهبری مسیر قانونی را باز کردند و سپس در 9 خرداد به این نتیجه رسیدند که شما قادر به مدیریت میدانی که باز کردید نیستید و دیگران یک رشته را مدیریت می کنند. فردی که خود را پیروز انتخابات اعلام کرد، زمانی نخست وزیر امام بود و عده ای با همین تفکر به ایشان رای دادند.

وی ادامه داد: اما کسانی که در 30 خرداد به دعوت این مرد به میدان آمدند نه تنها به مرجعیت اهانت کردند بلکه چهره امام خمینی (ره) را نیز پاره کردند. مقام معظم رهبری در بیان حقایق، هم مدعیان را تذکر دادند و هم حقایق را به گوش مردم رساندند و این بصیرت همراه با صبر و درایت موجب غبارروبی تدریجی قیام شد.

سردار سنایی راد گفت: در 18 آذر مردم ایران بصیرت نشان دادند و این بصیرت حاصل زحمات چندین ماهه رهبر معظم انقلاب بود و متأسفانه در آن زمان برخی از نخبگان یا ساکت بودند و یا گاه تعدادشان. که نادری فکر می کرد، او با شورشیان همراهی می کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سوال فوق اظهار داشت: مردم با چهره های سفید میدان را در این میدان ترک کردند و حماسه 18 آذر بود. در واقع پایان یک شورش پیچیده است که برای مدت طولانی ده سال به صورت لایه لایه برنامه ریزی شده بود و سال برای تحقق آن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در روز تاریخی 18 دی، ملت ایران آخرین تیر را در برابر یاغیان زدند، خاطرنشان کرد: پایان این قیام با مردم و با کمترین هزینه سقوط در بدنه یک انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید