رهبر معظم انقلاب با قانون تقلب رکن اصلی خنثی سازی قیام 88 بودند.

ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796297

حجت الاسلام روحی یزدی گفت: افرادی که حامی یاغیان بودند، موضع گرفتند و تا پایان دولت دوازدهم دستبند سبز خود را برنداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس شورای نگهبان کرج به مناسبت سالروز حماسه نهم دی سال 88 در گفت و گو با تیتریک گفت: پیامبر اکرم (ص) را می شناسند.

حجت الاسلام روحی یزدی با اشاره به اینکه حکم قیام در پوشش دین، اسلام و سنت پیامبر(ص) و خلاف حقانیت امیرالمومنین(ع) است، افزود: همراهی امام را می دانستند و می دانستند. به گذشته خود به عنوان اصحاب جمله افتخار می کنند.

وی گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بارها اذعان کرده است که فرصت هایی را برای تحریک فتنه 88 در داخل ایجاد کرده و پوشش فوری وقایع را در شبکه های جهانی تضمین کرده است. کلمه تقلب در اغتشاشات سال 1988 رمزی است که در کشورهای دیگر نیز استفاده شده است.

رئیس شورای نگهبان کرج در سال 88 با بیان اینکه هدف دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: برسید.

وی گفت: کسی که قیام جمل را برای مردم افشا کرد علی (ع) بود و مقام معظم رهبری در قیام 1367 به این مهم پرداختند. بی شک او در قیام 1367 در جمهوری اسلامی کمک بی سابقه خود را به نمایش گذاشت که حساسیت و ظرافت او در کار دشمن به قدری حساب شده بود که برخی از خواص را نیز تحت تأثیر قرار داد.

حجت‌الاسلام روحی یزدی با اشاره به اینکه برخی از ویژگی‌های مایوس‌شده نظام خنثی بوده، به موقع عمل نکرده و یا به حداقل‌ها راضی بوده‌اند، افزود:

وی گفت: در روز عاشورا قبل از 9 دی 88 مردم متوجه شدند افرادی که خود را متقلب و به بیت المال آسیب رسانده اند نیز به زیارتگاه های دین حمله می کنند. در نتیجه مردم به اهمیت حضور در صحنه پی بردند و به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

حجت الاسلام روحی یزدی را رکن اصلی خنثی سازی اغتشاشات سال 88 به عنوان رهبر معظم انقلاب می دانند و می افزایند: «به سرعت دور هم جمع شدند.

وی گفت: اینکه می گویند اغتشاشات 88 و 98 در یک سال تمام شد، خیال باطلی است و حق باید همیشه در کمین باشد، زیرا دشمنان ساکت نخواهند نشست و هر روز به جمهوری اسلامی حمله خواهند کرد. ”

حجت الاسلام روحی یزدی گفت: کسانی که می گفتند دوران صلح سازش است و لبخند می زنند و ما نیازی به سلاح نظامی نداریم، بدانند اگر امروز دشمن جرات ندارد اقدام عملی علیه ما انجام دهد به خاطر اقتدار است. ایران و قدرت موشکی ایران

رئیس شورای نگهبان کرج در سال 88 در ادامه نقش مردم این کلانشهر در مقابله با اغتشاشات گفت: آرام آرام.

حجت الاسلام روحی یزدی افزود: اگر آتش اغتشاشات در شهری فروکش کرد و نشان داد که مردم همچنان بر مخالفت با نظام پافشاری می کنند، دشمن سعی داشت از نقطه دیگری استفاده کند. به همین دلیل شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد، هورم آباد، شیراز و خوزستان سرمایه گذاری کرده بودند.

وی گفت: کرج یکی از بهترین نقاط راهبردی دشمن بود و شورش ها و غارت ها کمتر از تهران نبود. شورشیان به راحتی سوار بر خودروی عمومی که بین کرج و تهران در حرکت بود، شدند و متأسفانه تعدادی از آنها کشته شدند. شورشیان را تشویق کرد.

حجت الاسلام روحی یزدی گفت: در دولت های بعدی همان افرادی که حامی یاغیان بودند، موضع گرفتند، حتی تا پایان دولت دوازدهم دستبند سبز خود را برنداشتند و از نماد عصیان و البته رنگ مقدس استفاده کردند. از دید مردم تسلیم نشدند.

وی گفت: افرادی که می توانستند جزو پیشگامان مبارزه با اغتشاشات باشند در دولت یازدهم و دوازدهم مستقر شده اند. برخی از کسانی که ادعای بصیرت داشتند به این افراد و افرادی که می توانستند در افشای طغیان و روشنگری مؤثر باشند، پیوستند. «آنها را بردند.

رئیس شورای نگهبان کرج در سال 88 افزود: یکی از معضلاتی که همیشه گریبانگیر جامعه ایران بوده این است که عده ای در لباس میش نقش گرگ را بازی می کردند و به نیروها و افرادی که می توانستند در خط مقدم باشند حمله می کردند. در نتیجه باید با بصیرت با رفتار مخرب روبرو شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمن جنگ نرم را نادیده نگرفته است، زیرا یکی از سردمداران اغتشاشات خارجی می گوید برای به چالش کشیدن ایران باید به نظام درون خانواده ها آسیب بزنیم. این نشان می دهد که دشمن مهم است، «آنها از رویارویی نظامی با ایران ناامید شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید