سرلشکر باقری: دشمنان در 115 روز گذشته همه امکانات خود را بسیج کرده اند. امیدوار بودند مردم ایران به خیابان بیایند و علیه ملت و دین و رهبر و پرچم خود قیام کنند، اما نیامدند/ مردمی که به خیابان آمدند حدود سه دهم جمعیت کشور بودند.

سرلشکر باقری: دشمنان در 115 روز گذشته همه امکانات خود را بسیج کرده اند.  امیدوار بودند مردم ایران به خیابان بیایند و علیه ملت و دین و رهبر و پرچم خود قیام کنند، اما نیامدند/ مردمی که به خیابان آمدند حدود سه دهم جمعیت کشور بودند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران امروز درگیر جنگ ترکیبی است. 115 روز گذشته نشان می دهد که دشمنان انقلاب اسلامی همه امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کرده اند. هرگز رهبران جهان چنین محکومیت های پوچ و بی اساس علیه ملت ایران نکرده اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران امروز درگیر جنگ ترکیبی است. 115 روز گذشته نشان می دهد که دشمنان انقلاب اسلامی همه امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کرده اند. هرگز رهبران جهان چنین محکومیت های پوچ و بی اساس علیه ملت ایران نکرده اند.

سردار سرلشکر محمد باقری صبح امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: هیچ سابقه ای ندارد که دستگاه رسانه ای کشور در مقابل کشور اعتراضات را به آشوب و بی نظمی بکشاند. اميدوار بود مردم ايران به خيابان ها بيايند و عليه ملت و دين و رهبر و پرچم خود قيام كنند، اما مردم عاقل و آگاه فهميدند كه اگر نارضايتي در داخل باشد، با وجود اين كه آرزوهای دشمن که به خیابان ها آمدند حدود سه دهم جمعیت کشور بود، مردم تفاوت اعتراض و آشوب را تشخیص دادند و بصیرت داشتند، به همان میزان آسیبی که وارد شده باید شناسایی شود، برخی از جوانان ما دارند. این نشان می‌دهد که شاید آسیب‌ها و نقص‌هایی داریم که باید با گفت‌وگو، تفاهم و توضیح آنها را با واقعیت‌ها آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شاهد چنین روزهایی خواهیم بود که هجمه ترکیبی دشمن مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ خواهد بود، تصریح کرد: کشور ما از نظر شاخص های اقتصادی وضعیت خوبی دارد. و اگر در برخی جهات ضعف وجود داشته باشد، جوانان هستند و توانستند مشکلات کشور را حل کنند. در این 44 سال اتفاقات سختی را شاهد بودیم اما مردم ما به آنها افتخار کردند. نبرد شناختی مهم ترین جنبه این تهاجم است و همه گروه های فرهنگی کار سختی دارند. دشمن در جوانان این باور را ایجاد می کند که راهی را می رود که به نفع آنها نیست، اقدامات عمیق رسانه ای و فرهنگی برای ملت و جوانان ما شکل گرفته است و کار فرهنگی و رسانه ای بازدارنده موثری برای این جنگ شناختی است. . ما باید از جوانان اعم از دختر و پسر استفاده کنیم تا با حفظ حریم مقدس کار اصلی فرهنگی را به پایان برسانیم.

سرلشکر باقری یادآور شد: باید از زبان هنر و شیوه های هنری در برابر جنگ رسانه ای دشمن حداکثر استفاده را بکنیم. ما در این زمینه قابلیت های مختلفی داریم. مجموعه‌های نمایشی، سریال‌ها، انیمیشن‌ها و سایر بخش‌ها می‌توانند جوانان را در برابر آسیب‌ها مصون نگه دارند و بنیاد حمایت از آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به‌طور سیستماتیک از این آثار حمایت کند. ارزش گذاری و شناسایی جانبازان دفاع مقدس نیز بسیار ارزشمند است. آنچه در نمایشگاه دیدم این است که فعالیت استان ها محسوس است اما مسیری رد نشده برای ادامه وجود دارد. ما در برهه مهمی از تاریخ کشور هستیم. در مقابل جنگ رسانه ای کشور با یکدیگر مشورت کنید و برنامه ریزی های موثری انجام دهید.

وی افزود: کار بنیاد برای حفظ آثار و نشر ارزش های حراست نوعی عملیات شناختی است. اگر شناخت جامعه ما از کشور و توسعه زیرساخت ها ضعیف است، وظیفه ما این است که با داشتن ظرفیت هایی مانند فرهنگسراها، راهیان نور، موزه حرم، شهدا و تولیدات فرهنگی، آنها را آگاه کنیم. ما باید به درد طبقات مختلف گوش کنیم. در تاریخ اسلام شاهد جنگ های حزبی بوده ایم که دیدن انبوه کفار برای مؤمنان جز ایمان و اطاعت از خدا چیزی به ارمغان نیاورده است.

سرلشکر باقری بیان کرد: هفتمین برنامه پنج ساله بنیاد حفاظت از آثار با این شرایط باید اجرایی شود. ما باید شاهد رشد محسوس در معیارها و درصدها باشیم. اگر این رشد را در نظرسنجی ها ندیدیم، یعنی با وجود اینکه شما فعال بودید، دشمن موثرتر بود. این یک نبرد سخت است. باید کار جهادی را ادامه دهیم و بازخورد بگیریم تا فرصت پیشرفت داشته باشیم. اگر دفاع مقدس توانست در حوزه دفاعی بازدارندگی ایجاد کند و در بخش های علمی به موفقیت دست یابد. باید اعتماد به نفس را در حوزه جوانان تقویت کند. توسعه امید، هویت سازی، هویت سازی و استکبارستیزی در بین جوانان.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می داند که اقدامات او هیچ تاثیری در کشور ندارد. اما اگر دو نفر دور هم جمع شوند، یکی دوربین و مدارک داشته باشد، همه نهادهای فرهنگی موظف به انجام کاری هستند. تاکید می کنم کار شما مهم است. شما در خط مقدم مقابله با حمله ترکیبی و شناختی دشمن هستید. شما باید خود را به علم و فناوری مجهز کنید. همچنین مخاطب شما همه ملت ایران هستند، اما در میان آنها فقط جوانان و زنان جایگاه ویژه ای دارند. ما در این مورد سست هستیم. هر کاری می خواهی بکن، جوان باش.

سرلشکر باقری ادامه داد: این فعالیت ها با برنامه ریزی، عزم و تلاش و با بستری آماده برای پذیرش در بین جوانان ما امکان پذیر است. کارگروه مشترکی در بنیاد تشکیل شود تا کتاب های درسی مناسب و مشخص در حوزه حراست در مدارس و دبیرستان ها را تدوین کند. در تاریخ تحلیلی دفاع مقدس باید به شبهات دشمن پاسخ مستدل و قانع کننده داد. اخیرا همایشی با عنوان نقش و جایگاه علم در دفاع مقدس برگزار شد که نتایج آن باید در بین جوانان و دانشجویان منتشر شود. بسیاری از آنها در قسمت موزه دفاع مقدس ساخته شده اند و قول سردار کارگر این است که بقیه موزه ها تا سال 1404 ساخته می شود. موضوع اصلی محتوا و سبک موزه است که نقش مهمی در موزه ها دارد. نقش واحدهای استانی، مردم، شهدا و ایثارگران باید با نگرش بومی در هر استان بیان شود. آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه برای حضور در این موزه ها دارد. فضایی ایجاد کنید تا جوانان اعتراض کنند و بی پروا سوالات خود را بپرسند.

وی گفت: تدفین شهدا جان تازه ای به کشور داد. کار شروع شده و بناهای جدید ساخته می شود تا محل اجتماع جوانان باشد و توسط جوانان مدیریت شود. باید به این یادمان ها اهمیت داد زیرا جوانان در آنجا پیمان می بندند تا آرمان های حفاظت مقدس را حفظ کنند. درخواست اصلی من این است که 68 طرح حفاظت مقدس در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. راهیان نور فناوری مقابله با جنگ نرم دشمن است و اکنون که تاج فروکش کرده است، این سفر معنوی باید آشکار شود. شما باید از این روز با هر جوانی که در راه های نور می آید در تماس باشید. در برخی سال ها تعداد مراجعه کنندگان به راهیان نور به 7 میلیون نفر می رسد که اگر با نصف این تعداد در ارتباط باشید بسیار موثر است زیرا ادامه بصیرت است. قصه گوهای ما نقش اساسی در راهیان نور دارند. قصه گوهای جوان ما باید از پرسش ها و شبهات آگاه باشند. در راه رسیدن به کتاب گام های بزرگی برداشته شد. در این زمینه در این زمینه تاکید بر کیفیت و عمق، دقت و دقت، پرهیز از انحراف و فریب است، زیرا می تواند جوان را هدایت کند. جشنواره ها و همایش های ادبی ضروری است.

سرلشکر عملیات کربلای 5 را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز سالگرد عملیات سرنوشت ساز دفاع مقدس است که این عملیات به چند دلیل از جمله مدت و گستردگی عملیات حائز اهمیت است و فرماندهانی مانند خرازی و میثمی به شهادت رسیدند. در این عملیات و شهید سلیمانی و دیگر فرماندهان نیز نقش موثری در این عملیات داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید