تنها راه خنثی کردن تحریم ها، دموکراتیزه کردن اقتصاد است


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840833

وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی و بهره وری پایین آن به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است، گفت: مردمی سازی اقتصاد بزرگراهی تنها راه خنثی سازی تحریم های اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین روز از اولین رویداد خصوصی سازی در اقتصاد ایران گفت: بدون شک مهمترین حوزه امروز کشور اقتصاد است. اقتصاد دولتی و بهره وری پایین آن به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است و این زخمی کهنه و سخت ساله است.

وی افزود: باید توجه داشت که اتفاق مثبتی که در حوزه اقتصادی رخ داده است با حضور مردم میسر شده است. در خصوصی سازی باید بدون پنهان کاری و بر اساس صلاحیت مردم عمل کنیم. هدف از واگذاری ها کاهش بار دولت است و باید به حفظ و ارتقای مجموعه ها توجه شود. اگر خصوصی سازی منجر به دموکراتیزه شدن اقتصاد شود، می توان گفت که به نقطه مطلوب رسیده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر مجموعه ای باید اصول شفافیت، هوشمندی و اعتلای اقتصاد و در نهایت ایمان به نصرت الهی را در دستور کار خود داشته باشد. امروز وقتی به بحث خصوصی سازی نگاه می کنیم نتیجه قابل قبولی نمی بینیم. در حالی که کشور ما درگیر تحریم هایی است که رفع آن یک وظیفه سیاسی است اما موضوع دیگر خنثی شدن تحریم هاست. بدون شک دموکراتیزه شدن اقتصاد شاهراه و تنها راه خنثی سازی تحریم های اقتصادی است.

در حال تکمیل …

دیدگاهتان را بنویسید