تنها راه حل مشکلات خنثی کردن تحریم هاست


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897727

امام جمعه قم گفت: آمریکا به سمت لغو تحریم‌ها حرکت نمی‌کند، بنابراین برای عبور و رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها باید شرایط را در حوزه عملیات به سمتی ببریم که ثمربخش و تنها راه باشد. انجام این کار خنثی کردن تحریم ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد ساعدی در خطبه های نماز جمعه مصلی قدس با تسلیت ارتحال اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی ثابت می کند که امامت یک فرهنگ است و ارتباطی که ما با امام (ع) در دوران ایشان داریم. پس از زندگی آنها ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای شیعیان، عاشقان اهل بیت(ع) و کسانی که آنها را حجت خدا می دانند، فرقی بین امامان زنده و غیر زنده وجود ندارد، زیرا معتقدند که در تمام مدت در برخی مواقع فعال و مجاهدت می کنند. زندگی خود را می دهند و جواب سلام کنندگان را می دهند، پس از زندگی نیازها و خواسته های مردم را برآورده می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در عبادت اباعبدالله الحسین (ع) نکات و عبرت های فراوانی وجود دارد، گفت: گاهی سخن و گفتار راه به جایی نمی برد و باعث بیداری جامعه و شکستن فضای خفقان و خفقان می شود. مبارزه با بدعت ها و انحرافات، باید قیام شود. در زمان امام حسین (ع) جامعه به این درجه رسیده بود و امام حسین (ع) خون خود را برای احیای دین خدا داد تا فضای جهل و فریب را از بین ببرد و راه بندگان خدا را روشن کند. .

هیأت امنای حرم حضرت معصومه(س) در خطبه دیگر خود به مذاکرات اشاره کرد و گفت: با قضاوت درباره رفتار آمریکا در روند مذاکرات، مشخص است که آمریکا به سمت رفع تحریم ها نخواهد رفت. اقدام در جهتی که مثمر ثمر باشد و تنها راه آن خنثی کردن تحریم هاست که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

وی بیان کرد: هر چند رفع تحریم در دست دشمن است و به دشمن تاکید کرده ایم که تحریم را بردارد، اما مهم این است که از مذاکره راضی نباشیم و برای برقراری روابط باید به خدا توکل کنیم. با کشورهای همسایه و خنثی کردن تحریم های منطقه ای و فرامنطقه ای.

آیت الله ساعدی با اشاره به تلاش دولت برای خنثی سازی تحریم خاطرنشان کرد: ارزیابی های دولت سیزدهم نشان می دهد که خنثی سازی تحریم یک راهبرد است و سفر رئیس جمهور و وزرا به ازبکستان و حضور در اجلاس شانگهای به همین منظور است. .




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید