تنها راه برون رفت از مشکلات جراحی دیپلماسی اقتصادی/برگزاری دوره های اقتصادی در مراکز ولسوالی هاست


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900675

رامین مهمانپرست گفت: با توجه به تحریم های موجود و تورم اقتصادی تنها راه برون رفت از این مشکلات، عملیات دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رامین مهمان پرست در سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: در سال های اخیر با توجه به تحریم های موجود و تورم اقتصادی تنها راه برون رفت از این مشکلات عملیات دیپلماسی اقتصادی است.

مهمانپرست گفت: در این راستا برای بهبود وضعیت موجود در همایش اقتصادی به فکر برگزاری دوره های آموزشی DBA در کشور با حضور اساتید برجسته اقتصادی و دیپلمات های کشور در مراکز استان ها افتادیم.

وی تصریح کرد: این دوره ها مطابق با تحقق راه اندازی خانه دیپلمات ها در 13 شعبه با محوریت دیپلماسی اقتصادی و دوره های مناسب برای فعالان اقتصادی برگزار می شود.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این رشته ها با دوره های مشابه متفاوت است، افزود: از جمله مزایای این دوره ها اخذ مدارک دانشگاهی از دانشگاه پیام نور است و هر یک از رشته های موجود به صورت مجزا برگزار می شود و دارای خواهد بود. یک گواهی

مهمانپرست تصریح کرد: برای ارتقای سطح توانایی مدیران در این دوره ها از ظرفیت 100 دیپلمات کشور با سابقه گاه بیش از 30 و 40 سال که در عرصه دیپلماسی اقتصادی کشور فعال بوده اند استفاده شده است. .

وی یادآور شد: دوره تکمیلی یک ساله در 11 استان برگزار می شود و با توجه به ظرفیت موجود در استان مازندران، این استان به عنوان اولین استان کشور در برگزاری این دوره ها محسوب می شود.

دیپلمات ارشد سابق وزارت امور خارجه در خاتمه گفت: مدیران و علاقمندان به حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری می توانند از این فرصت ویژه استفاده کرده و با حضور در این دوره ضمن آشنایی با موضوعات مختلف تجاری، حوزه های اقتصادی و سرمایه ای متمرکز شوند. سرمایه گذاری و تجربه در دوره حرفه ای بالادستی در این دوره ها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید