تولید؛ رمز حل مشکلات و برون رفت از تنگناهای اقتصادی / اجرای شعار سال در گرو هم افزایی قوای سه گانه است.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817221

محمد سرگزی گفت: تولید یکسری آثار روانی و اقتصادی دارد و کلید حل مشکلات و عبور از تنگناهای اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس در گفت و گو با عصر هامون در آستانه سال نو اظهار داشت: مشکلات اقتصادی کشور را در جای خود قرار دهید. عبور از این شرایط سخت اقتصادی امر تولید است.

وی با بیان اینکه تولید یکسری آثار روانی دارد، افزود: تولید اعتماد ملی را برای کاهش وابستگی به خارج کاهش می دهد. بفرمایید شاید چون شرایط سختی برای مردم ایجاد می شود چون تولید کافی در کشور نداریم.

سرگئی گفت: اتکا به تولید باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود تا نگران تحویل کالای خود نباشند.

وی افزود: علاوه بر این، تولید دارای یکسری آثار اقتصادی از جمله افزایش رشد اقتصادی و درآمد سرانه، کاهش تورم، ایجاد اشتغال و رفاه عمومی است، لذا تاکید مقام معظم رهبری بر تولید با این دیدگاه است که به نوعی به طوری که می تواند بیشتر مشکلات و نگرانی های مردم را پوشش دهد.

نماینده مردم سیستان در مجلس ادامه داد: اینکه موضوع تولید بر اساس دانش جدید و دستاوردهای علمی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت می تواند پشتوانه ای در مسیر تولید باشد تا بتوانیم در این زمینه مشکلات را حل کنیم. منطقه. سریع.”

وی بیان کرد: از سوی دیگر اشتغال زایی ویژگی خاصی است که تولید در دل خود دارد، اگر ما مسئولان بتوانیم بر اساس این آمادگی حرکت کنیم که مقام معظم رهبری برای سال 1401 پیش بینی کرده اند و تمام توان دولت پیش بینی کرده اند. قوای مجریه، بخش خصوصی و در کنار هم قرار دادن سیاست، قطعاً پیشرفت چشمگیری در حوزه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم خواهیم داشت.

سرگزی ادامه داد: حرکت در این راستا نباید به گونه ای باشد که ما مسئولین در رابطه با مقدمات مقام معظم رهبری به انتشار شعار بر روی کاغذ و بیلبورد بسنده کنیم، بلکه باید در حوزه سیاست گذاری باشیم. ایجاد و هم افزایی با تمامی ظرفیت ها در بخش های مختلف تلاش شود در زمینه قانون گذاری، اجرا، نظارت تا این حد اجرایی و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در حوزه قانون گذاری نیز باید قوانینی برای تسهیل اشتغال و تولید و تشویق سرمایه گذاران ایجاد و تصویب شود و از سوی دیگر دولت باید بروکراسی اداری را کاهش دهد و ورود بخش خصوصی به تولید را تسهیل کند، اشتغال و در حوزه نظارت، اعطای تسهیلات به بخش خصوصی با نظارت همراه است.

نماینده مردم سیستان با تاکید بر اینکه قوانین باید تسهیل کننده و تشویق سرمایه گذاران در حوزه تولید باشد، گفت: راه دوری نرفته ایم و نتوانسته ایم از حوزه های دانش بنیان حمایت کنیم اما اقداماتی انجام شده است. “

وی افزود: با توجه به آمادگی مقام معظم رهبری و اراده دولت و مجلس برای انجام این آمادگی قطعا در سال 1401 جهش خوبی در حمایت از شرکت های دانش بنیان رخ داد که منجر به ارتقای تولید شد. دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید