از تاکید ویژه بر «پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت» تا «توجه به مناطق محروم»/ نیاز به مراقبت قوای سه گانه کلید حل مشکلات است.


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897709

با توجه به تبیین سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه، مورد بررسی رهبر انقلاب قرار گرفت.

اخیراً شاهد ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری بوده ایم که باید مورد توجه همه به ویژه مسئولان قوای سه گانه به عنوان چراغ فعالیت قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در هفت سرفصل «اقتصادی»، «امور زیرساختی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی» است. دفاعی.» و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در 26 بند تصریح شده است که «پیشرفت اقتصادی توام با عدالت» اولویت اصلی اجرای آن است.

رهبر انقلاب کلید حل مشکلات کشور را اعلام کردند و خواستار مشارکت فعال قوای سه گانه به ویژه دولت شدند تا با ایجاد زمینه برای اجرای این سیاست های ابلاغی، شاهد دستیابی به برخی از اهداف باشیم. اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که البته امیدواریم این برنامه پنج ساله مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد.


d59d4745 52d9 4ae7 9d9a 1cccd7484aaf خبر خاکستری


رهبر انقلاب در برنامه هفتم توسعه بر توجه ویژه به مناطق محروم تاکید دارند

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر انقلاب گفت: در برنامه هفتم توسعه، توسعه متوازن اعتبارات دولتی و توجه ویژه است. به مناطق محروم مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه بر رعایت عدالت در کنار پیشرفت و توزیع متوازن اعتبارات دولتی با اولویت مناطق محروم تاکید کردند که یکی از ارکان توسعه است. برنامه هفتم توسعه

حجت الاسلام حسینی کیا اشتغالزایی را از دیگر اولویت های برنامه هفتم توسعه اعلام کرد و توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه به حوزه سلامت و آموزش توجه ویژه ای شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه را با چشم انداز بلندمدت ابلاغ کردند.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: امیدواریم برنامه هفتم توسعه پس از اصلاحات جزئی سازمان برنامه و بودجه در شورای اسلامی نهایی شود.


7eaf5122 fbeb 4520 9ab2 c7b1cec1fc27 خبر خاکستری


اجرای سیاست های برنامه هفتم توسعه موجب جهش معیشتی مردم می شود/تاکید رهبر انقلاب بر تحقق عدالت اجتماعی در حوزه اقتصاد

حمیدرضا ترگی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: سیاست های برنامه هفتم توسعه کشور مبتنی بر تجربه چند دوره گذشته و کاستی ها، کاستی ها و تاخیرهایی است که در دوره های گذشته به آن توجه نشده است. در اجرای دولت ها یا در اجرای طرح کوتاه می شود.

وی افزود: بر اساس سیاست های قبلی و چشم انداز 20 ساله ای که ترسیم شد، باید در سال 1404 به رشد هشت درصدی برسیم و برنامه هفتم توسعه نیز باید به گونه ای طراحی شود که به رشد هشت درصدی دست پیدا کنیم که نیازمند آن است. رشد تولید. رشد سرمایه گذاری در کشور و تولید ناخالص ملی و رهبر انقلاب بر این سیاست ها تاکید دارند.

ترقی تصریح کرد: در ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر انقلاب، تحقق عدالت اجتماعی در حوزه اقتصاد، آموزش و پرورش و سایر حوزه ها نیز مورد توجه قرار گرفت و با توجه به اینکه دولت حاضر بر این موضوع تاکید کرد. تحقق عدالت در شعار خود، فرصت بسیار خوبی برای دولت است زیرا مقام معظم رهبری قبلاً فرموده اند که همه برنامه های دولت باید شامل عدالت باشد.


بحث عدالت محوری ترین موضوع در برنامه هفتم توسعه کشور است

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بحث عدالت محوری ترین موضوع در برنامه هفتم توسعه کشور است که رهبر انقلاب به آن تاکید کردند.

وی روند تامین منابع مالی دولت از طریق مالیات و اصلاح نظام مالیاتی کشور را از دیگر مواضع سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان افزایش نقدینگی در کشور نشان می دهد که یک بخش بزرگی از بنگاه‌های ثروتمند و اقتصادی افراد پردرآمد مالیات کافی و ضروری را پرداخت نمی‌کنند، اما گاهی از مالیات نیز اجتناب می‌کنند. سیاست‌های این برنامه بر افزایش مالیات‌ها به‌ویژه مالیات بر درآمد، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر ارزش افزوده تاکید دارد.

وی افزود: تاکید بر رشد مالیات در برنامه هفتم توسعه، وابستگی ما به نفت و درآمدهای نفتی را برای تامین هزینه های دولت کاهش می دهد و به جای فروش نفت، به سمت استفاده از مالیات برای تامین هزینه های دولت می رویم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: به نظر می رسد سیاست های برنامه هفتم توسعه طی چند سال آینده مسیر جدیدی را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رفاهی کشور ترسیم کرده است که می تواند جهش خوبی را در اقتصاد کشور و اقتصاد کشور رقم بزند. بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم می کند.


تاکید بر توسعه روابط اقتصادی با همسایگان در برنامه هفتم توسعه

ترقی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی، توسعه روابط اقتصادی با همسایگان و افزایش تراز تجاری به نفع جمهوری اسلامی از جمله نکاتی است که در این سیاست ها مورد تاکید و توجه قرار گرفته است که منجر به رشد تولید و افزایش کیفیت تولید و رقابت پذیری بازارهای بین المللی را فراهم می کند

وی گفت: موضوع امنیت غذایی، تامین ذخایر استراتژیک و خودکفایی در کالاهای استراتژیک مورد نیاز مردم نیز در برنامه هفتم توسعه برجسته شده است و در این برنامه وزارت جهاد و کشاورزی باید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام دهد. خودکفایی در تامین بسیاری از اقلام از اقلام غذایی مورد نیاز مردم استفاده کنید تا بتوانیم از وابستگی کشور به تامین نیازهای غذایی مردم بکاهیم.


3d40d00a d894 4672 a63b 95cb6e8d400a خبر خاکستری


لزوم استفاده از تمامی امکانات کشور برای اجرای برنامه هفتم توسعه

حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: سیاست های ابلاغی در قالب برنامه هفتم توسعه برگرفته از اسناد اساسی و کلان است که در حوزه توسعه و برنامه ریزی کلی کشور وجود دارد و یک سند اساسی نیز می باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: برنامه هفتم توسعه سندی است که برگرفته از اسناد قبلی است و همچنین سند تولیدی است که اسناد دیگری در آن تعریف می شود.

غفاری با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به مناطق محروم توجه ویژه ای شده است، تصریح کرد: این برنامه در راستای روال گام دوم انقلاب اسلامی یعنی رفع معایب و موانع بر سر راه تولید، اشتغال و بهبود معیشت قشر نیازمند

وی افزود: سیاست های برنامه هفتم توسعه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان یک هدف بسیار بزرگ در دستور کار قرار گرفته و برای تحقق آن تلاش شده و همچنین آزمون و خطا در این زمینه صورت گرفته است. جهت گیری و در نهایت فرمول و مدل لازم برای تامین وضعیت مستضعفان اجتماعی آمارها به صورت ویژه در قالب برنامه هفتم توسعه اعلام شد.

غفاری خاطرنشان کرد: جنبه های عملیاتی نیز در برنامه هفتم توسعه دیده می شود، اما قطعاً این وظیفه قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس است که با توجه به شرایط فعلی کشور، توطئه های اقتصادی که علیه نظام وجود دارد. کشور، ضرورت گذار از تحریم های اقتصادی و اتحادیه. راهبرد مقابله با تحریم ها، مراجع سه گانه به ویژه مجلس و دولت باید در راستای اجرای این سند گام بردارند.

وی بیان کرد: مجلس و دولت باید توجه داشته باشند که کاهش هر گونه شکاف طبقاتی قطعا به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش اشتغال در مناطق محروم کمک می کند و البته یکی از عوامل عبور از موانع اقتصادی محسوب می شود.

این کارشناس روابط بین الملل گفت: برنامه هفتم توسعه سندی است که باید به عنوان یک سند عملیاتی مورد توجه قرار گیرد و از همه توان کشور برای این کار استفاده شود.

من گزارش میدم مرصادنیوزتدوین برنامه جامع در قالب برنامه هفتم توسعه گامی ارزشمند برای تحقق اهداف انقلاب است که باید توسط قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید