اولویت امروز دولت رسیدگی به مناطق محروم است/تخصیص 20 درصد ظرفیت آموزش پزشکی به مناطق محروم


ساعت: 23:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876486

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اولویت مهم امروز ما رسیدگی به مناطق فقیرنشین است، گفت: یکی از تمایزات جمهوری اسلامی وجود شبکه های بهداشت و درمان است. حتی در روستاهایی که جاده نیست خانه بهداشت وجود دارد. من بیش از همه به کارکنان بهداشتی در کل وزارت بهداشت افتخار می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ بهرام عین اللهی ظهر امروز در جمع هیئت مدیره فریدن شهر گفت: اگر رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور ما نبود این قدرت را نداشتیم باید قدر رهبری را بدانیم و سخنان ایشان را به عنوان یک اصل مهم مطرح کنیم. “

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در مورد کرونا تفاوتی بین ما و سایر کشورها از نظر شیوع این ویروس وجود نداشت. تاج ما به صفر رسید، اما آنها نرسیدند. اینجاست که دومین مؤلفه قدرت – مردم – مطرح می شود.

سخنگوی رئیس جمهور گفت: مردم هم زمان به حرف رهبری گوش دادند و در ماجرای ولیعهد به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: در دولت آیت الله رئیسی تعداد زیادی واکسن تهیه کرده ایم. مردم روی صحنه آمدند.»

عین اللهی افزود: اگر وزارت بهداشت می خواست خود به خود واکسیناسیون کند سال ها طول می کشید اما مردم وارد صحنه شدند و همه مراکز تبدیل به مرکز واکسیناسیون شدند و ما خیلی بالاتر از میانگین دنیا رفتیم.

وی ادامه داد: در کجای دنیا نیازهای بیماران تحریم شده اما آمریکا این کار را کرده است.

عین اللهی گفت: روزی 700 فوت داشتیم اما تحریم شدیم. ما هم ایستادیم و شش مرکز واکسن ایجاد کردند و همه به میدان آمدند.

وزیر بهداشت در شورای اداری فریدونشهر گفت: عشایر قهرمانان کشور هستند و واقعا دست آنها را می بوسیم. من در جوانی کار جهادی کردم و بارها به عشایر رفته ام و آنها را خوب می شناسم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت مهم امروز ما رسیدگی به مناطق کم برخوردار است، گفت: یکی از شاخصه های نظام جمهوری اسلامی وجود شبکه های بهداشت و درمان است. حتی در روستاهایی که جاده نیست خانه بهداشت وجود دارد. من بیش از همه به کارکنان بهداشتی در کل وزارت بهداشت افتخار می کنم.

در نهایت وزیر بهداشت اعلام کرد که امسال 20 درصد از ظرفیت آموزش پزشکی به مناطق محروم اختصاص دارد.

فرماندار فریدن شهر نیز در این نشست گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور بیماری عروق کرونر بود که به لطف خدا و حضور و تدابیر آیت الله رئیسی این مشکل به حدی حل شد که شاهد 0 به 1 هستیم. پا در روز. .

محمدجواد صفا خطاب به وزیر بهداشت گفت: اولین چیزی که با ورودم به شهر احساس کردم این بود که مردم بی عدالتی اجتماعی را احساس کردند. مردم می گویند چرا با وجود اینکه سهمی از آب شرب استان های عزیزمان را تامین می کنیم و آن را وظیفه خود می دانیم از این منابع محروم هستیم و هیچ مالیاتی بابت آلودگی شهر پرداخت نمی شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات مردم این است که می گویند چرا بهار و تشنه؟ اگرچه شغل اکثر مردم دامپروری و کشاورزی است، اما آب های منطقه ای آب را توزیع نمی کنند و این دو شغل عملا توسعه نیافته اند و به همین دلیل شاهد همان رشد منفی جمعیت هستیم.

فرماندار فریدونشهر نیز عکس و فیلمی از وضعیت صعب العبور برخی روستاها برای نماینده رئیس جمهور مشاهده کرد.

صفا در پایان گفت: این دولت حق است و وعده ها فقط داده نمی شود و اگر خدا بخواهد مردم طعم واقعی دولت اسلامی و انقلابی را خواهند چشید.

امام جمعه فریدونشهر در شورای اداری ضمن خیرمقدم به وزیر بهداشت گفت: این شهرستان محروم و نیازمند توجه بیشتر است.

وی بیان کرد: نصب ابزار اندازه گیری بر روی چاه های کشاورزی به معنای ضربه تبر به ریشه های کشاورزی است. محدود کردن آب با حفر تونل و همچنین قطع 5 ساعت برق، اقدامات بسیار اشتباهی است که باید متوقف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید