ایجاد کلاس درس در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونری با ظرفیت 25 درصد / مدارس مناطق روستایی و عشایری


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809632

گلمعلی حیدری گفت: مدارس روستایی و عشایری با دانش آموز کمتر حضور کامل داشته باشند و کلاس های با 25 درصد ظرفیت حتی انفرادی با رعایت ملاحظات و پروتکل های بهداشتی در مناطق قرمز تشکیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری ظهر امروز در ستاد تاج و تخت در چهارمحال و بختیاری گفت: هر هفته ستاد ملی تاج و تخت به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود. و قرنطینه را رعایت کنید.

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسات مطرح شده این است که دستورالعمل هایی باید بر اساس شرایط قرمز سرخ کنونی که اکثر افراد در آن واکسینه می شوند تدوین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهدکودک ها تعطیل است و مادران شاغلی که مجبورند نوزاد خود را به مهدکودک بفرستند می توانند از راه دور کار کنند، ادامه داد: یکی از دلایل شیوع این بیماری مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است. لازم به توضیح است که بیمار با کوچکترین علائم بدون خوددرمانی به دنبال درمان فوری و قرنطینه است.

حیدری گفت: آمار مرگ و میر، بیماری و بستری شدن در بیمارستان در کشور رو به افزایش است و اینکه سن ابتلا به این بیماری نیز در حال کاهش است نگران‌کننده‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی برای رسیدگی به نیازمندان باید توسط سپاه و بسیج اجرا شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ظرفیت لازم در مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد شده و افراد دارای اولویت بیماری وخیم به موقع پذیرش می شوند، افزود: واکسیناسیون دانش آموزان در این استان نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است. لذا مجتمع آموزشی برای افزایش واکسیناسیون دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهد.

حیدری در خصوص بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس روستایی و عشایری با دانش آموز کمتر حضور کامل داشته باشند و ظرفیت کلاس های درس 30 درصد به ترتیب در محدوده قرمز زوج و فرد با رعایت نکات بهداشتی و رعایت پروتکل ها تشکیل شود.

وی افزود: رستوران ها نیز با 15 درصد ظرفیت و پذیرایی ها – با 30 درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید