استقرار 3 درصد جمعیت عشایری کشور در خراسان رضوی / جمعیت عشایری کشور نقش مهمی در تامین غذای مردم دارد.


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855389

مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی اعلام کرد؛

اکوکی فرد با بیان اینکه حدود 3 درصد از جمعیت عشایری ایران در 13 شهرستان استان خراسان رضوی مستقر هستند، گفت: جمعیت عشایری کشور نقش مهمی در امنیت غذایی به ویژه تولید گوشت قرمز و تعریف و نگاه ما به جامعه عشایری دارد. , هر چادر عشایری این یک کارگاه تولیدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; محمد نبوی فرد، مدیرکل امور عشایری استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست با فرماندار کاشمر در فرمانداری اظهار داشت: بیش از یک و نیم درصد جمعیت کشور عشایر و حدود 3 درصد جمعیت عشایری هستند. ایران در 13 شهرستان استان خراسان رضوی واقع شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایری کشور نقش مهمی در تامین غذای مردم به ویژه تولید گوشت قرمز دارد و تعریف و نگاه ما به جامعه عشایری هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در عشایر است. امور استان خراسان رضوی این است که بتوانیم هزینه های تولید را برای جامعه عشایری کاهش دهیم.

مدیرکل امور عشایری استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ضریب تبدیل دام سبک به عنوان پایلوت در استان با تحقیق و توسعه با موفقیت محقق شده است، گفت: با توجه به جامعه عشایری کاشمر و مشکلات موجود خدمات رسانی به مردم ارائه شد. و همچنین 3 هزار تن کنسانتره و 500 تن علوفه بین عشایر شهرستان کاشمر توزیع شد.


435 میلیون تومان در منطقه عشایری کاشمر در سال 1400 توزیع شد

امیر دایی صراف فرماندار کاشمر در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از جمعیت عشایری این شهرستان اذعان داشت: برای رفع نیازهای جمعیت عشایری شهرستان بر اساس اولویت های معین، پروژه های عمرانی و خدمات رسانی به این عزیزان انجام می شود. E را تعریف و برآورده کرد.

وی با اشاره به نقش جمعیت عشایری در تامین گوشت قرمز و تاکید بر لزوم ترویج و آموزش روش های نوین در حوزه دام سبک گفت: 435 میلیون تن مالیات بر ارزش افزوده در منطقه عشایری شهرستان توزیع شد. در سال 1400

وی همچنین تصریح کرد: اجرای طرح های آبرسانی، احداث آبنما، بهسازی و ایجاد مسیرهای مواصلاتی تردد عشایر از مهم ترین اقدامات اجرا شده با اعتبارات دولتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید