1350 کانون عشایری در کشور / 100 برابر بودجه عشایری وجود دارد

ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786474

یاسوج- رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: هزار و ۳۵۰ کانون عشایری در کشور وجود دارد که برآورد می شود هر عشایر برای ۲۰ نفر در کشور گوشت تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهپور علایی مقدم دوشنبه شب در نشست شورای عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: عشایر نقش مهمی در تقویت اقتصاد ملی دارند و با تقویت کانون های عشایری اقتصاد ملی تقویت می شود.

وی با بیان اینکه نیاز کشور به گوشت قرمز 880 هزار تن گوشت است، گفت: 200 هزار تن از این میزان توسط عشایر تولید می شود.

علایی مقدم افزود: در سال های گذشته بودجه عشایری کشور سالانه 30 میلیارد تن بود که هم اکنون با ایجاد ظرفیت های قانونی 100 برابر شده است.

وی گفت: اکنون بودجه عشایر کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم سه هزار میلیارد تن است.

علایی مقدم گفت: شیوه زندگی عشایری از گذشته تاکنون منحصر به فرد بوده و زندگی عشایری کمترین فشار را به سفره های زیرزمینی وارد می کند.

وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی، جمعیت کشور 63 درصد جمعیت روستایی و 37 درصد جمعیت شهری بود، اما امروزه این درصدهای جمعیتی معکوس شده است و این به دلیل توجه کم به معیشت، رفاه است. و اشتغال.

رئیس سازمان مسایل عشایری ایران ارائه خدمات به عشایر را در اولویت سازمان امور عشایری کشور دانست و تصریح کرد: دولتی باشید.

علایی افزود: خدمات مورد نیاز جامعه عشایری تامین آب، پوشش اینترنتی، ارسال آرد، سوخت رسانی و بهسازی معابر عشایری است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته 70 درصد اعتبار مالیاتی به جمعیت شهری و 30 درصد به جمعیت عشایری و روستایی اعطا شده بود، گفت: با تصویب برنامه ششم کشور 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات بین عشایر توزیع شد. آن مکان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید