وجود 149 مدرسه عشایری در چهارمحال و بختیاری / مدارس پراکنده عشایری در سه شهرستان کوهرنگ، کیار و لردگان.


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823373

حاتم خالدی با اشاره به اینکه 149 مدرسه عشایری در سه مقطع در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: این مدارس شامل 105 مدرسه ابتدایی، 24 مقطع متوسطه اول و 14 دبیرستان نظری و 6 دبیرستان کار و دانش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خاتم خالدی رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: سه شهرستان کوهرنگ، کیار و لردگان تحت پوشش آموزش و پرورش عشایری هستند.
وی با اشاره به اینکه 149 مدرسه عشایری در سه مقطع در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: این مدارس شامل 105 مدرسه ابتدایی، 24 مدرسه متوسطه اول، 14 مدرسه متوسطه نظری و 6 مدرسه متوسطه کار و دانش است.
رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمعیت دانش آموزی عشایری استان با احتساب دانش آموزان پیش دبستانی 10 هزار و 236 نفر است.
خالدی گفت: پوشش مدارس عشایری چهارمحال و بختیاری در مقطع ابتدایی 93.9 درصد، متوسطه اول 91 درصد و متوسطه دوم 80 درصد است. این روزی است که دانش آموزان را ترک تحصیل می کند. در این مرحله.
وی خاطرنشان کرد: در مجتمع آموزشی عشایری چهارمحال و بختیاری در مجموع 664 نفر خدمت می کنند که شامل 278 نفر فرهنگی در مقطع ابتدایی، 221 نفر فرهنگی در مقطع راهنمایی، 40 نفر نیروی خدماتی، 24 نفر نیروی اداری و 103 نفر دانش آموز معلم است. .
رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بیش از 86 درصد جمعیت دانش آموزی عشایری در شهرستان لردگان هستند، افزود: 13 مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و پنج مدرسه متوسطه دوم و در شهرک لردگان دارای 80 مدرسه ابتدایی، 18 باب متوسطه اول و 15 باب متوسطه دوم می باشد.
خالدی گفت: 14 مدرسه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که عشایر مهاجر هستند و معلم در کنار ایل به دانش آموزان آموزش می دهد.
وی تاکید کرد: در زمان شیوع بیماری عروق کرونر، دانش آموزان مجتمع مدارس عشایری به صورت انفرادی و ترکیبی به ادامه تحصیل پرداختند.
رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهمترین مشکلات دانش آموزان عشایری در سه بخش فضای آموزشی، نیروی کار و تجهیزات طبقه بندی می شود، افزود: کمبود فضای آموزشی اختصاصی، مدارس چادری و هزینه های هنگفت نگهداری، کمبود آموزشکده فنی. ساختمان ها و حرفه ها در منطقه سردشت، وجود مدارس استیجاری، تخریب شده و قدیمی، پایین بودن سرانه ورزشی و… از جمله مشکلات موجود در زمینه فضای آموزشی مناسب است.
خالدی با تاکید بر اینکه تمرکز نیروها در مناطق محروم بیشتر به حوزه بی ربط است، ادامه داد: در بحث تجهیزات به دلیل پراکندگی مدارس با کمبود خودرو مواجه هستیم. در زمینه تجهیزات به خصوص در مدارس شبانه روزی عشایری نیز مشکلاتی وجود دارد.»


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید