بازخرید دام های مازاد روستایی و عشایری از امروز در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.


ساعت: 11:09
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885823

حسین برزگر گفت: خرید دام مازاد روستایی و عشایری از امروز با حمایت امور دام و اتحادیه عشایری چهارمحال و بختیاری در این استان آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جلسه ستاد رفع محدودیت های کمپ امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واقعیت این است که دغدغه امروز کشور بحث مواد غذایی است. امنیت و بهبود عامل خودکفایی.


وی افزود: در بخش کشاورزی برای ارتقای بهره وری و منابع زایشی آب، خاک، نیروی انسانی و غیره چالش هایی وجود دارد، چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی و نسبتاً محروم است که برای رفع این محرومیت ها نیاز به کار جهادی است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروگاه های زیادی در این استان وجود دارد که از جمله آنها می توان به دشت های دیناران، امام قیس، بیدکان و … اشاره کرد.


برزگر در خصوص طرح های کوچک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حال حاضر 22 طرح از این دست برای این استان شناسایی و تمامی مجوزهای لازم برای آنها اخذ شده است. مردم کار می کنند.


وی ادامه داد: فعال شدن همه ظرفیت ها در حوزه کشاورزی می تواند کمک زیادی به استان در زمینه معیشتی و اشتغال کند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از پایان شهریور ماه سال جاری کشاورزی قراردادی و جهش تولید به استان ابلاغ می شود و باید برای این امر برنامه ریزی جدی اندیشیده شود.
برزگر خاطرنشان کرد: راه حل نظام و انقلاب از ابتدا این بود که حتی در دورافتاده ترین روستاها آموزش، بهداشت و کشاورزی در دل مردم باشد.


وی به نظارت بر بازار و ساخت و سازهای خودسرانه اشاره کرد و افزود: از جمله مواردی که باید در مراکز ورود و توزیع بررسی و نظارت شود، مجوزهای صادر شده برای شیب ها و بهره برداری از آنها و … است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری درباره اهمیت آموزش در بخش کشاورزی گفت: بیش از 77 هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی در استان وجود دارد که بیش از 80 درصد آنها یا بی سواد هستند یا تحصیلات ضعیفی دارند، طبیعتاً آموزش این گروه ها باعث افزایش تولید و بهره وری می شود.


برزگر تاکید کرد: خرید دام مازاد روستایی و عشایری از امروز با حمایت امور دام و اتحادیه عشایری چهارمحال و بختیاری در این استان آغاز می شود.


وی تصریح کرد: سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری تاییدات خوبی برای این استان داشت اما اجرا و اجرای خوب این مصوبات بسیار مهم است تا بتوانیم در راستای محرومیت زدایی و معیشت مردم گام های خوبی برداریم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی گفت: این طرح بسیار حائز اهمیت است و دست کشاورزان برای دریافت تسهیلات باز می شود و همچنین شکوه کشاورزی که زمین گرانی دارد حفظ می شود.


برزگر افزود: بسیجیان می توانند گروه جهاد کشاورزی را در تشویق و بسیج مردم برای کشاورزی یاری کنند. اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق باشیم، باید ساختارهای عمومی غیردولتی را فعال کنیم.»


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید