بازخرید تضمینی دام از 7 تیرماه در استان مرکزی آغاز می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ پس از ارتقای یارانه ها و حذف ارز ترجیحی از منابع دامی و افزایش منابع دامی، جدا از این مشکل، خشکسالی های اخیر مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است.

از سوی دیگر وجود حیوانات مازاد در کشور مشکلات این قشر را دو چندان می کند.

در شرایطی که طبق شنیده ها در 24 خرداد 1401 هیئت راهبردی قیمت گذاری محصولات با صادرات دام زنده موافقت کرد اما این موضوع هرگز به مرحله ابلاغ و اجرا نرسید.

از سوی دیگر از 9 خردادماه امسال دستورالعمل خرید تضمینی دام زنده به تمام استان های کشور ارسال شده است تا کمیته هایی مرکب از استاندار و سایر مسئولان مربوطه برای تثبیت قیمت ها در کمیته های استانی با حضور استانداران اما به دلیل تفاوت قیمت ها در استان این طرح اجرا نشد و مقرر شد قیمت در وزارت جهاد کشاورزی تعیین و به استان ها ابلاغ شود.

عباس صالحی رئیس پشتیبانی امور دام استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اخبار خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: با دستور وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید تضمینی دام سبک و سنگین از دامداران است..

صالحی بیان کرد: در همین راستا در جلسه اخیر با سه شرکت بسته بندی گوشت منجمد و سردخانه قرارداد خرید تضمینی دام منعقد شد و از روز سه شنبه 7 تیرماه خرید تضمینی دام سبک و سنگین در سال جاری آغاز می شود. استان مرکزی

صالحی تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته، گوشت به صورت پنج تکه و منجمد خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت ها در استان های مختلف به هم نزدیک است و با کمترین اختلاف تعیین می شود، ادامه داد: قیمت هایی که خرید تضمینی محسوب می شود موقتی است و با تحولاتی که در بازار رخ می دهد قیمت ها تغییر می کند.

رئیس اداره پشتیبانی امور دام استان مرکزی با اشاره به جو روانی مثبتی که خرید تضمینی دام در بازار ایجاد می کند، گفت: بخش قابل توجهی از دام های مازاد موجود در بازار از چرخه تولید خارج می شود. خرید تضمینی شده و شرایط را برای پرورش دهندگان حیوانات بهبود می بخشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید