خرید تضمینی دام از هفته آینده در استان مرکزی آغاز می شود


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883064

مدیر عامل اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی استان مرکزی:

خسروبیقی در خصوص آخرین اخبار خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: خرید تضمینی دام زنده در استان قرار است از هفته آینده آغاز شود و سفارش خرید تضمینی دام زنده از ابتدای امسال به استان اعلام می شود. هفته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ پس از ارتقای یارانه ها و حذف ارز ترجیحی از منابع دامی و افزایش منابع دامی، جدا از این مشکل، خشکسالی های اخیر مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است.

از سوی دیگر وجود حیوانات مازاد در کشور مشکلات این قشر را دو چندان می کند.

در شرایطی که طبق شنیده ها در 24 خرداد 1401 هیئت راهبردی قیمت گذاری محصولات با صادرات دام زنده موافقت کرد اما این موضوع هرگز به مرحله ابلاغ و اجرا نرسید.

از سوی دیگر از 9 خردادماه امسال دستورالعمل خرید تضمینی دام زنده به تمامی استان های کشور ارسال شده است، بنابراین دستورالعمل خرید تضمینی دام زنده در کمیته هایی که انجام شده است به ایتان اعلام شده است. در هر استان متشکل از استاندار و سایر مقامات ذیربط تشکیل شده است. برای تعیین قیمت ها در کمیته های استانی با حضور استانداران، اما با توجه به تفاوت قیمت ها در استان، این طرح اجرایی نشد و مقرر شد در وزارت جهاد کشاورزی قیمت گذاری شود و به استان ها ابلاغ شود. این اتفاق هنوز نیفتاده است


خرید تضمینی دام از هفته آینده در استان مرکزی آغاز می شود

کمال خسروبیقی، مدیرعامل اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اخبار خرید مطمئن دام زنده در استان مرکزی گفت: قرار است از هفته آینده خرید مطمئن دام زنده در استان انجام شود.

خسروبیقی بیان کرد: دستور العمل خرید تضمینی دام زنده ابتدای هفته به استان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در جریان مشکلات کشاورزان هستیم، گفت: تمام تلاش اتحادیه این است که از زیان بیشتر کشاورزان جلوگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هر چه سریعتر قیمت نهایی خرید دام زنده را نهایی کند و بلاتکلیفی دامداران را برطرف کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید