افزایش بیش از 100 درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی/ قطعا مشکلی برای تامین نیاز گندم استان نداریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی تصریح کرد: امسال با وجود تلفات ناشی از کمبود بارندگی، اما با توجه به قیمت گذاری مناسب و توجه ویژه دولت، روند خرید تضمینی گندم روند بسیار خوبی دارد و 30 مرکز تجاری فعال اقدام به خرید گندم خواهند کرد. از کشاورزان استان تا پایان شهریور ماه»..

وی افزود: آخرین آمار نشان می دهد میزان خرید تضمینی گندم در استان مرکزی به حدود 187 هزار تن رسیده است که نسبت به رقم 87 هزار تنی سال گذشته بیش از 100 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مصرف گندم در استان مرکزی با احتساب نیاز تجارت و صنعت بین 150 تا 200 هزار تن است و اگر فقط نیاز نان و شیرینی را در نظر بگیرم این است. تعداد به همان اندازه کمتر خواهد بود و در حال حاضر تقریباً است نیازهای استان تا زمانی که ذخایر قبلی داشتیم برطرف شده است و امسال قطعاً مشکلی نخواهیم داشت و در سال های آینده نیز با برنامه ریزی های انجام شده مشکلی وجود نخواهد داشت. مطابق با اجرای زراعت قراردادی و جهش تولید دیم برای افزایش تولید گندم.

به گزارش دیار آفتاب ؛ در سال زراعی گذشته در استان مرکزی حدود 200 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم و نزدیک به 40 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی بوده است.

ظرفیت تولید سالانه گندم در اراضی کشاورزی استان مرکزی حدود 350 تا 400 هزار تن است که با توجه به کاهش بارندگی و شرایط ناشی از خشکسالی در دو سال اخیر، تولید این محصول کاهش یافت، اما با وجود اینکه این شرایط طی سال برداشتی جاری میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان مرکزی نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید