پرداخت تمام مطالبات گندم کاران تا هفته آینده/ خرید تضمینی گندم به مرز 5 میلیون تن رسید


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882973

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت جاری مطالبات کشاورزان گندم تا هفته آینده خبر داد و گفت: تاکنون 4 میلیون و 900 هزار تن گندم خریداری شده و به مرز 5 میلیون تن می رسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در خبر شبکه یک سیما در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیش بینی خرید گندم تا سقف 6 میلیون تن. وی افزود: سال گذشته میزان خرید گندم در کشور 4.5 میلیون تن بوده است

وی با بیان اینکه تاکنون 45 هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت 11 هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندم کاران امروز تا 20 تیرماه مطالبات گندم خریداری شده پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تلاش داریم تا هفته آینده تاخیر 10 روزه پرداخت مطالبات از طریق بانک های مختلف و سازمان برنامه و بودجه را به روز کنیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: 15 هزار میلیارد تومان از این مبلغ بر اساس قانون توسط بانک کشاورزی پرداخت می شود. علاوه بر این 15 هزار میلیارد تومان دیگر بر عهده سایر بانک ها و مابقی بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به سال گذشته در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان گندم وضعیت بهتری داریم، تصریح کرد: تلاش می کنیم در این زمینه به سرعت خود را به روز کنیم.

این مقام ارشد وزارتخانه با اشاره به اتخاذ سه تصمیم مهم در ابتدای سال جاری برای حمایت از تولید داخلی به ویژه گندم و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی در دولت سیزدهم، افزود: در ابتدای سال قیمت گندم به 11500 تومان افزایش یافت که تصمیم بسیار مهمی است.


بابت تاخیر در پرداخت مطالبات عذرخواهی می کنم

ساداتی نژاد با اشاره به کاهش 45 درصدی قیمت کودهای اساسی در این زمینه گفت: این اتفاق در تغذیه موثر بوده و برای عملکرد دانه اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی خرید قرارداد شهریور ماه را سومین تصمیم برای گندمزار عنوان کرد و اظهار داشت: بنابراین در سال آینده با این سه تصمیم؛ در تولید گندم، خرید آن و رسیدن به خودکفایی وضعیت بسیار مطلوبی خواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید گندم را هر روز انجام می دهیم، یادآور شد: این خرید تا مرداد ماه ادامه دارد و در حال حاضر ده روز تاخیر در پرداخت گندم خریداری شده داریم و با پیگیری های صورت گرفته، آن را به تاریخ تحویل خواهیم داد. خرید. ما انجام می دهیم.

ساداتی نژاد در پایان از تمامی تولیدکنندگان گندم که برای خودکفایی و امنیت غذایی تلاش می کنند بابت تاخیر در پرداخت مطالبات عذرخواهی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید