خرید تضمینی 46 هزار تن گندم در هرمزگان / پرداخت کامل مطالبات کشاورزان


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896794

مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

امیری زاد از رهبری استان در اجرای طرح خرید تضمینی گندم در کشور خبر داد و گفت: 46 هزار تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا امیری زاد مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: سالانه بیش از 12 هزار هکتار از اراضی هرمزگان به کشت گندم اختصاص می یابد و امسال نیز پیش بینی می شود که این رقم در سال 1394 به بهره برداری برسد. آنها با افزایش قابل توجهی در کشت گندم در روستاها مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای کشت قراردادی گندم در هرمزگان، گفت: امسال بیش از 12 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت قراردادی قرار می گیرد و با اجرای کشت پیمانی، بهره وری ارتقا می یابد، سطح کیفیت تولید افزایش می یابد، راندمان نیز افزایش می یابد و شاهد عملکرد در بخش کشاورزی خواهیم بود.

امیری زاده گفت: از جمله استان هایی بودیم که از کشاورزی پیمانی به عنوان پایلوت استفاده کردیم و به عنوان یکی از بهترین های کشور در زمینه کشاورزی پیمانی معرفی شدیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اذعان داشت: استان هرمزگان در سال جاری نسبت به سال 1400 بیش از 80 درصد افزایش تولید گندم داشته است و کل تولید استان بیش از 52 هزار تن است که 46 هزار تن آن خریداری شد. و تحویل داد.شرکت غله استان شد.

وی همچنین به افزایش قیمت گندم خریداری شده توسط کشاورزان اشاره کرد و گفت: طبق رایزنی های وزیر، این افزایش قیمت باعث جذابیت کشت گندم نسبت به سایر محصولات می شود و در نتیجه کشاورزان کشاورزی بهتری انجام می دهند.

امیری زاد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با قدرت و سرعت در زمینه کشاورزی قراردادی در همه شهرستان ها اقدام کنیم زیرا با کشاورزی قراردادی نظارت بر تولید و اطمینان از خرید می تواند منجر به تولید بیشتر با قیمت مناسب تری برای مصرف کننده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبات کشاورزان هرمزگانی به طور کامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید