افزایش 57 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893907

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافته است، گفت: روند خرید گندم در استان های مختلف از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کرمانشاه ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری را نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش داد و افزود: البته روند خرید گندم در استان های مختلف از جمله آذربایجان شرقی، غربی و … ادامه دارد. آذربایجان، اردبیل و کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

وی ارزش گندم خریداری شده توسط کشاورزان را 82 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 67 هزار میلیارد تومان که معادل بیش از 82 درصد از مطالبات گندم کشاورزان است به حساب این بستگان واریز شده است. مابقی پول آنها به زودی پرداخت می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش 2.5 میلیون تنی خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته با وجود تغییرات اقلیمی، تحولات بین المللی و نوسانات اقتصادی را دستاوردی ارزشمند برای کشورمان ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید گندم به معنای تضمین امنیت غذایی پایدار کشور است.

لازم به ذکر است که بیشترین رشد تولید گندم در کشور مربوط به استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان است که تولید آنها نسبت به سال گذشته 3 تا 5 برابر شده و پس از این 4 استان، استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان قرار دارند که بیشترین رشد تولید را نسبت به سال 1400 دارند.

دیدگاهتان را بنویسید