افزایش 30 درصدی خرید تضمینی گندم


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877809

سرپرست طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از خرید تضمینی سه میلیون و 470 هزار تنی این محصول از شرکت بازرگانی دولتی ایران از ابتدای برداشت تاکنون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی با بیان اینکه در مدت مشابه سال برداشت 2 میلیون و 690 هزار تن گندم بیش از مصرف کشاورزان تضمین شده بود، گفت: تاکنون 27 هزار و 500 میلیارد تن پول تضمینی بوده است. خرید گندم 75 درصد از درخواست کشاورزان به حساب آنها واریز می شود و مابقی پول آنها از طریق نقدینگی واریز می شود.

وی افزود: از زمان برداشت تاکنون بیشترین خرید تضمینی گندم مربوط به استان های خوزستان با یک میلیون و 354 هزار تن، گلستان 671 هزار تن، فارس 341 هزار تن و ایلام با 167 هزار تن است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی طرح گندم را پیش بینی کرد؛ امسال 6.5 میلیون تن گندم توسط کشاورزان تضمین می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تولید گندم کشور مربوط به بذر مصرفی و بخشی دیگر مربوط به نیاز صنایع غذایی است، گفت: کل نیاز سالانه گندم خوراکی 12 میلیون تن است که 10 میلیون تن آن برای نان و دو میلیون تن برای تولید آرد و مواد غذایی مربوط به نان اختصاص یافته است.

سهرابی همچنین درباره وضعیت برداشت گندم در اراضی دیم کشور گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی در بسیاری از مناطق دیم کشور به ویژه در استان های گرم مانند خوزستان، ایلام و بوشهر با تنش خشکی در تولید مواجه شدیم. از فرهنگ ها.

سرپرست طرح گندم ادامه داد: در استانی مانند فارس به دلیل کاهش بارندگی و تامین آب، حدود 60 تا 70 هزار هکتار گندم برداشت نشده برداشت شد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا پایان شهریور ادامه دارد، اذعان داشت: در استان‌های گرم‌تر کشور مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برداشت گندم رو به اتمام است و در استان‌هایی مانند فارس، لرستان و گلستان، برداشت گندم رو به اتمام است. و برداشت کرمانشاه در حال انجام است.

سهرابی افزود: برداشت گندم در استان های سردسیری مانند کردستان، زنجان و آذربایجان غربی و شرقی معمولا از تیرماه آغاز می شود.

مجری طرح گندم جهادی از خرید تضمینی سه میلیون و 470 هزار تنی این محصول از شرکت بازرگانی دولتی ایران از ابتدای فصل برداشت خبر داد و گفت: این خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است. نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید