خرید 160 تن گوشت قرمز در طرح خرید تضمینی مازاد بر استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس صالحی رئیس پشتیبانی امور دام استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اخبار مبنی بر خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: با دستور وزارت جهاد، شرکت کمک به امور دام موظف به خرید تضمینی دام زنده دام سبک و سنگین از دامداران شد. کار خرید تضمینی دام در استان مرکزی از ششم مرداد ماه آغاز شد.

صالحی بیان کرد: از ابتدای طرح خرید دام تاکنون بیش از 160 تن گوشت قرمز از تولیدکنندگان خریداری و در سردخانه های طرف قرارداد اداره کل پشتیبانی امور دام استان نگهداری شده است.

رئیس امور دام استان مرکزی گفت: در این طرح دام سبک کیلویی 85 هزار تومان و دام سنگین 89 هزار تومان خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح خرید تضمینی دام از سوی دامداران به دلیل تفاوت قیمت به ویژه برای دام های سبک مناسب است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از دام های مازاد موجود در بازار از چرخه تولید خارج می شود. خرید تضمینی، اصلاحات انجام خواهد شد و شرایط برای پرورش دهندگان.

رئیس اداره نگهداری دام استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیتی برای خرید دام از دامداران وجود ندارد و تا آخرین پیکی که دامداران مایل به فروش باشند، توسط آنها خریداری می شود. وی گفت: همچنین گوشت خریداری شده در قطعات پنج تکه منجمد و در وزن های مناسب مصرف داخلی (تا دو کیلوگرم) بسته بندی و به عنوان ذخیره استراتژیک در سردخانه های استان نگهداری می شود.. وی بیان کرد: خرید تضمینی دام تا رسیدن به تعادل بازار ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید