مطالبات عشایری بویراحمد «سرگچین»/ زمین های عشایری ما به سودجویان واگذار شد + فیلم


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810730

چند تن از عشایر سرگچین صبح امروز برای دفاع از اراضی عشایری خود در مقابل استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و با واگذاری آنها مخالفت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز تعدادی از عشایر سرگچین صبح امروز از استانداری استان خواستار تعیین تکلیف اراضی خود در این منطقه شدند.

این عشایر در گفت و گو با خبرنگار ما گفتند: منطقه سرگچین در 15 کیلومتری شهر یاسوج و منطقه ای خاص مرتبط با ایل ماست و از سال 1320 تا به امروز در این منطقه سکونت داشته و به دامداری اشتغال داشته اند. و کشاورزی.

آنها اعتراف می کنند: زمین های ما و 57 هکتار از این زمین های کشاورزی را بدون اینکه از مستاجران محلی بپرسند، مخفیانه به شخصی تحویل دادند.

عشایر ادامه داد: حدود 2000 نفر که دارای مدرک لیسانس کشاورزی، دامپروری، فوق لیسانس و دکتری در رشته های مختلف هستند و شغلی ندارند و می توانند شغل داشته باشند و در این اراضی کار کنند و در صورت تمایل منابع طبیعی واگذاری این زمین ها به کودکان در این زمینه واگذار می شود.

عشایر در ادامه با بیان اینکه این زمین ها به مردی ثروتمند و سودجو واگذار شده است، خاطرنشان کرد: از منابع طبیعی، استاندار و مسئولان استانی می خواهیم که این زمین ها را به مردم منطقه تحویل دهند.

آنها در پایان گفتند: عدم توجه به این موضوع می تواند تنش و مشکلاتی را در این منطقه عشایری ایجاد کند.


نماهنگ اظهارات این عشایر به شرح زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید