واگذاری زمین به قبرستان های جزیره ای در بویراحمد ممنوع شد/ با تشکر قوه قضاییه در مبارزه با زمین خواری


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879211

فرماندار بویراحمد از بیش از 2 هزار ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از محوطه در شهر یاسوج و حومه خبر داد و گفت: واگذاری زمین به گورستان های جزیره ای آن شهر ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ اولین جلسه مبارزه با زمین خواری در استان بویراحمد با حضور استاندار، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، شهرداری و کل زمین آژانس های وابسته

این نشست 4 ساعته با 4 دستور کار مهم (تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز و برون شهری، رسیدگی به تصرفات اراضی یاسود و حومه، رسیدگی به وضعیت مسکن و موضوع قبرستان ها) در استان بویراحمد برگزار شد. به روشی کاملا چالش برانگیز

جهاد کشاورزی، شهرداری یاسوج، اداره ثبت احوال، نماینده حوزه پیشگیری دادگستری، محیط زیست، منابع طبیعی، مسائل آب منطقه ای از جمله دستگاه هایی بودند که به بیان برخی مشکلات و طرح مشکلات پرداختند.

تعاونی‌های مسکن ادارات، ذی‌نفوذین، برخی سازمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی، علاوه بر عدم نظارت مردمی و تلاش‌های پیشگیرانه، ضمن عدم هماهنگی بین سازمان‌های آمایش سرزمین و ادارات خدماتی، مهم‌ترین موضوعات مؤثر در تصرف اخیر را بیان می‌کنند. از زمین و مورد بحث قرار گرفت.

استاندار بویراحمد در ابتدای این دیدار با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر از اقدامات قوه قضائیه در امر مبارزه با زمین خواری قدردانی کرد و افزود: در این صورت هرگونه بی توجهی مستقیما متوجه متولیان می شود نه متولیان امر. مردم.

مهدوی در این خصوص با اشاره به وضعیت به وجود آمده بیش از دو هزار ساخت و ساز غیرمجاز در شهر یاسوج و حومه؛ وی گفت: پس از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور آب، از ابتدا حق ندارند اجازه ساخت و ساز بدهند و اگر فردی بخواهد از قانون سرپیچی کند، با هماهنگی قوه قضائیه وارد مرحله برخورد قضایی می شود. در مرحله بعد ساخت و ساز انجام شد. روندهای قضایی سخت تر و پیچیده تر می شوند.

فرماندار بویراحمد با ذکر مصادیق زمین خواری در زمینه های گردشگری، دامپروری، کشاورزی اعم از گیاهان دارویی، گلخانه ها، طرح های طوبی و غیره گفت: مایه تاسف بیشتر این است که برخی از امکانات برای راه اندازی کارگاه های بزرگ به این آدمخواران نیز کمک کرده و داده اند. .

فرماندار بویراحمد گفت: برای جلوگیری از زمین خواری در سایت ها و طرح های اشتغال زایی، دستگاه های متولی اعم از مجوز دهنده، واگذار کننده زمین و تامین کننده تسهیلات مقصر هستند زیرا هیچ کدام از آنها نظارت در محل برای اجرای استاندارد ندارند. از برنامه ها در نهایت منجر به غصب گسترده زمین می شود.

مهدوی در بخشی دیگر به وضعیت گورستان ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه تصرف زمین های مرده پدیده جدیدی است که با تصرف زمین برای گورستان ها و منابع طبیعی رخ می دهد و شهرداری یاسوج باید در این زمینه ساماندهی کند و هر گونه اقدامی انجام دهد. واگذاری زمین قبرستان «جزیره بدون هماهنگی معاون وزیر دادگستری ممنوع است.

در این جلسه وزارت آب و امور کشاورزی جهاد و منابع طبیعی ناگزیر به تقویت و گزارش مستمر گشت های مراقبتی و حفاظتی خود شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید