سخنگوی سازمان فضایی: تصاویر ماهواره ای خیام رصد تغییرات زمین و مبارزه با زمین خواری را آغاز کرد

سخنگوی سازمان فضایی: تصاویر ماهواره ای خیام رصد تغییرات زمین و مبارزه با زمین خواری را آغاز کرد

سخنگوی سازمان فضایی گفت: سازمان فضایی و سازمان فناوری اطلاعات در حال آماده‌سازی قانونی و ارائه اولین دسته از تصاویر ماهواره‌ای خیام برای کمک به حل پرونده‌های مختلف در زمینه زمین‌خواری و همچنین رصد زمین‌خواری هستند. تغییرات در زمین

حسین دلیریان مشاور رئیس جمهور و سخنگوی سازمان فضایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فضایی خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: پس از اعلام نیاز سازمان فناوری اطلاعات برای تقویت داده های پنجره مدیریت واحد زمینی. با استفاده از داده های ماهواره ای خیام برای انجام خدمات دقیق و سریعتر با اطلاع رسانی به مردم تفاهم نامه ای بین سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات منعقد شد تا از این پس ماهواره خیام برای رفع مشکلات حقوقی مردم مورد استفاده قرار گیرد. و موسسات

وی افزود: با توجه به اینکه با امضای تفاهم نامه راه ارائه داده های ماهواره ای به خیام تسهیل شده است، سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات در حال حاضر در حال آماده سازی قانونی برای دستیابی به اهداف مورد انتظار و ارائه اولین اقدام هستند. دسته ای از تصاویر ماهواره ای خیام برای کمک به حل مشکل موارد مختلفی در زمینه زمین خواری و رصد تغییرات زمین وجود دارد.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، سازمان فضایی باید به طور مستمر با استفاده از ماهواره خیام تصاویر دقیقی از سطح زمین تولید کند و این تصاویر را برای استفاده در پنجره کنترل واحد زمینی قرار دهد.

دلیریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماهواره خیام در مسیر اجرای این قرارداد در حال تصویربرداری از نقاط مختلف کشور است و این تصاویر در چرخه پنجره مدیریت واحد زمین برای رفع مشکلات حقوقی مردم قرار می گیرد. و نهادها در حوزه های مختلف تغییرات زمینی.

وی گفت: در عین حال حاضریم از داده های ماهواره ای برای کمک به سایر دستگاه ها در زمینه های مختلف از جمله پایش محیط زیست، منابع آبی، فرسایش خاک، فرونشست زمین و… استفاده کنیم. . . کمک و حل مشکل.

دیدگاهتان را بنویسید