تصاویر ارسالی ماهواره خیام برای ایران ارزشمند است


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889038

رئیس کمیته هوا و فضا و فناوری های نوین دانش بنیان:

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه تصاویر ماهواره ای دقت یک میلی متری دارد، گفت: تصاویر این ماهواره برای ایران بسیار ارزشمند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ وی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام گفت: ساعت 10:52 صبح سه شنبه شاهد پرتاب موشک سایوز با کلاهک حامل ماهواره خیام بودیم.

وی افزود: اگرچه دو ساعت طول می کشد تا این ماهواره به مدار اولیه خود برسد، اما سیگنال های دریافتی نشان دهنده فعالیت ماهواره است.

رئیس کمیته هوا و فضا و فناوری های نو دانش بنیان با بیان اینکه تصاویر ماهواره ای دقت یک میلی متری دارد، گفت: تصاویر این ماهواره برای ایران بسیار ارزشمند است و در صورت قرار گرفتن در مدار، اطلاعات ارسالی از آن است. مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس خاطرنشان کرد: از اطلاعات ماهواره ای در حوزه های کشاورزی، هوا و فضا، هواشناسی و بسیاری موارد دیگر مانند محیط زیست استفاده می شود و بنابراین ایران باید در فضا جایگاهی داشته باشد. باشگاه جهان

سیاهکلی تاکید کرد: خوشبختانه مسیری که ایران طی می کند بسیار رضایت بخش است و امیدوارم تا چند سال آینده بتوانیم ماهواره ای به همین اندازه را در کشور خودمان به مدار زمین بفرستیم.

وی تاکید کرد: هدف ما در جمهوری اسلامی پرتاب ماهواره رادیویی، تلویزیونی و مخابراتی به مدار GEO است که در فاصله 36 هزار کیلومتری زمین قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: کارهای مقدماتی در حال انجام است و امیدوارم تا 7 سال آینده ماهواره و ماهواره بر را بسازیم و به این نقطه در مدار بفرستیم.

این نماینده مجلس نیز گفت: شورای اسلامی مصمم به کمک به حوزه هوا و فضا است.

باید بگویم؛ لطف الله سیاهکلی مرادی در مراسم پرتاب ماهواره خیام در بایکونور قزاقستان حضور یافت.

سایت های پرتاب موشک زیادی در این شهر وجود دارد و همچنین اولین فردی که از این پایگاه به فضا سفر کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید